یک مرد اسرائیلی در حمله مسلحانه مهاجم فلسطینی در تل‌آویو کشته شد

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای نوشت که مهاجم ۲۷ ساله و از ساکنین شهر فلسطینی جنین در کرانه غربی بود

ماموران پلیس و کادر درمان در محل حمله روز شنبه در تل‌آویو- AHMAD GHARABLI/AFP

رسانه‌ها می‌گویند مرد اسرائیلی که بعد از ظهر شنبه پنجم اوت بر اثر اصابت گلوله مهاجم مسلح در مرکز تل‌آویو با حال وخیم به بیمارستان منتقل شده بود، جان باخته است. 

قربانی حدود ۴۰ سال داشت و پدر سه فرزند بود. او برای شهرداری تل‌آویو کار می‌کرد و به نوشته اورشلیم‌پست از جمله کارکنان شهرداری بود که با موتور سیکلت در خیابان گشت‌زنی می‌کنند تا جلوی حرکت افراد مظنون و بالقوه خطرناک را در خیابان پر از عابر پیاده و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد را بگیرند. 

شهردار تل‌آویو گفت که او پس از آن که به مهاجم مظنون شد به او نزدیک شد و سپس هدف شلیک گلوله او قرار گرفت. پس از آن یکی دیگر از کارکنان امنیتی شهرداری تل‌آویو به مهاجم شلیک کرد. 

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی خانواده او با اهدای اجزای بدنش به بیماران نیازمند عضو موافقت کرده‌اند. 

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای نوشت که مهاجم ۲۷ ساله و از ساکنین شهر فلسطینی جنین در کرانه غربی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای عملکرد ماموران گشت‌زنی اسرائیل را ستود.  

گروه مسلح فلسطینی حماس که از جمله گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است، از این حمله تمجید کرد اما مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

تیراندازی مرگبار در تل‌آویو یک روز پس از آن است که یک نوجوان فلسطینی در حمله غیرنظامیان اسرائیلی به یک روستای فلسطینی در کرانه غربی کشته شد. 

واشنگتن درباره افزایش شمار حملات شهرک‌نشینان یهودی به روستاهای فلسطینی در کرانه غربی هشدار داده است؛‌ جایی که به گزارش خبرگزاری رویترز خشونت از سال گذشته با افزایش حملات اسرائیلی‌ها و حملات خیابانی فلسطینی‌ها به طرف مقابل تشدید شده است. 

در حمله دو روزه ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنین در ماه ژوئیه دست‌کم ۱۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. 

علی‌رغم این حمله مسلحانه روز شنبه، ده‌ها هزار نفر از شهروندان اسرائیلی در تل‌آویو در تظاهرات اعتراضی علیه اقدام دولت ائتلافی درباره اصلاح قوه قضاییه کشور شرکت کردند.