گنبدهای آهنین اسرائیلی در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد

۴۴ پرتابگر سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» و ۱۸۴۰ موشک رهگیری «تامیر» در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار می‌گیرد

AFP

یافته روزنامه اورشلیم‌پست نشان می‌دهد که نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد مجموعه‌ای از پرتابگرها و موشک‌های رهگیری سامانه دفاع هوایی پیشرفته اسرائيلی، موسوم به «گنبد آهنین»، را بخرد. ارزش این معامله نظامی، صدها میلیون دلار برآورد شده است.

روزنامه اورشلیم‌پست روز شنبه ۲۶ اوت (چهارم شهریورماه ۱۴۰۲) در گزارشی نوشت شرکت فناوری و تولید جنگ‌افزار «رافائل» که پیمان‌کار اصلی تولید و توسعه سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» به‌شمار می‌رود، تجهیزات نظامی سفارش داده‌شده را با توجه به نیازها و خواست‌ وزارت دفاع آمریکا تولید کرده است.

در چارچوب این قرارداد، شرکت اسرائیلی «رافائل» ۴۴ پرتابگر سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» و ۱۸۴۰ موشک رهگیری جدید این سامانه هوایی را در اختیار نیروی دریایی ارتش آمریکا قرار می‌دهد.

«گنبد آهنین» سامانه‌ای متشکل از یک واحد رادار و یک مرکز کنترل است که اهداف مختلف نظامی را در آسمان شناسایی و سرنگون می‌کند. «گنبد آهنین»، یک سامانه دفاع هوایی سیار به‌حساب می‌‌آید و گفته می‌شود که تنها یک واحد از این سامانه دفاعی برای محافظت از شهرها یا مناطق به نسبت کوچک کافی است.

موشک‌هایی که در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌گیرد از مجموعه موشک‌های جدید «تامیر» (Tamir) است که آزمایش‌های نظامی آن‌ها با موفقیت تمام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته، روزنامه اورشلیم‌پست در گزارشی نوشت سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» با مجموعه‌ای از موشک‌های رهگیری «تامیر» آزمایش شده‌ است.

به‌نوشته اورشلیم‌پست، آزمایش موشک‌های تامیر سه ماه طول کشیده و سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» با موفقیت، اهداف خود را در آسمان شناسایی و با موشک‌های رهگیری «تامیر» سرنگون کرده است.

از زمان استقرار سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در ۲۰۱۱، ایالات متحده دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به این برنامه نظامی کمک کرده است.

شرکت «رافائل» برای سال‌ها بخشی از مجموعه «تحقیق و توسعه» وزارت دفاع اسرائیل بود و از سال ۲۰۰۲ به‌عنوان یک شرکت نظامی خصوصی فعالیت می‌کند.

بیشتر از جهان