کلیسایی در آلمان برای جذب جوانان سراغ تیلور سوییفت رفت

کلیسایی در هایدلبرگ آلمان برای یک مراسم نیایش ویژه، پذیرای صدها نفر از طرفداران تیلور سوییفت بود

تیلور سوییفت، خواننده پاپ، و کلیسای روح‌القدس هایدلبرگ در پس‌زمینه‌ــ Combo Independent Persian

یک کلیسای پروتستان در آلمان با هدف افزایش شمار معتقدان جوان روی نیمکت‌ها، آخرهفته دو مراسم نیایش با بن‌مایه موسیقی تیلور سوییفت برگزار کرد.

کلیسای ۶۰۰ ساله «روح القدس» (Heiliggeistkirche) در هایدلبرگ در جنوب غرب آلمان روز یکشنبه (۱۲ مه) دو مراسم نیایش ویژه برگزار کرد، و از موسیقی این ابرستاره پاپ آمریکایی استفاده کرد تا بحث و تامل مذهبی را برانگیزد.

افرادی که هیجان‌زده بودند تا در این رویداد تجربی با عنوان «ضدقهرمان‌ــ مراسم نیایش کلیسای تیلور سوییفت» شرکت کنند تمام ۴۲۳ جا را به‌سرعت رزرو کردند.

تقاضا به حدی بالا بود که کلیسای روح‌القدس تصمیم گرفت یک مراسم نیایش دیگر برگزار کند که تا هر تعداد ممکن پذیرای نیایشگران آرزومند باشد.

تیلور سوییفت تربیتی مسیحی داشت، و تا حدی در «کمربند انجیلی» جنوب آمریکا در تنسی بزرگ شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریستف الزیپن، کشیش کلیسای پروتستان هایدلبرگ، به نشریه آلمانی دویچه وله گفت: «کلیسای روح‌ القدس همیشه جایی برای مواجهه و تبادل نظر بوده است. به همین دلیل است که یک مراسم نیایش با بن‌مایه موسیقی پاپ تناسبی چنین عالی دارد.

«با این کار، ما به سوالات و مسائلی که نسل جوان‌تر را مشغول می‌کند فضا می‌دهیم.»

این مراسم نیایش اجرای برخی از معروف‌ترین آهنگ‌ها (Shake It Off) و آهنگ‌های با گرایش مذهبی‌تر (Must Be Something More) سوییفت را شامل می‌شد.

به گزارش دویچه وله، وینچنزو پتراچا، کشیش بخش، تصدیق کرد که از ترانه‌های سوییفت می‌توان برداشت آزاد داشت، اما بر پیام‌های مذهبی مسیحی قوی که او با ترانه‌هایش تلفیق می‌کند، و همین‌طور انتخابش در اشاره به مسائل سیاسی و اجتماعی تاکید کرد.

ترانه‌شناسی سوییفت، به‌ویژه در یک دهه اخیر، به موضوعات حقوق زنان، نژادپرستی و برابری جنسیتی پرداخته است.

در ادامه گزارش آمده است این کشیش پروتستان همچنین متذکر شد که چنین موضوعاتی سوییفت را آماج انتقاد حلقه‌های مسیحیت محافظه‌کار قرار داده است، به‌ویژه میان مسیحیان انجیلی [پروتستان] آمریکا که به او برچسب «ضدمسیحی» زده‌اند. 

در فیلم مستند «میس آمریکانا» (Miss Americana) در سال ۲۰۲۰، سوییفت دیده می‌شد که خودش را مسیحی می‌خواند و در عین حال از فیل بردسن، نامزد دموکرات، اعلام حمایت کرد که در رقابت‌های آن سال سنا در تنسی با مارشا بلک‌برن، نامزد جمهوری‌خواه محافظه‌کار، رو در رو می‌شد.

او در ویدیویی در سال ۲۰۱۸ می‌گوید: «نمی‌توانم یک آگهی بازرگانی دیگر ببینم و مارشا بلک‌برن را ببینم که این سیاست‌ها را پشت کلمات ارزش‌های مسیحی تنسی پنهان می‌کند. آن‌ها ارزش‌های مسیحی تنسی نیستند.»

«من در تنسی زندگی می‌کنم. من مسیحی‌ام. این چیزی نیست که ما از آن حمایت کنیم.»

تاین ویشمن، خواننده و استاد موسیقی مذهبی، آهنگ‌های سوییفت را با گروهش اجرا کرد، و در برخی لحظات حاضران در کلیسا را احساساتی کرد و در سایر لحظات به رقص درآورد.

او که با نشریه تایمز صحبت می‌کرد، تصدیق کرد که انتظار ندارد این مراسم‌های نیایش اثری جدی روی تعداد کلیساروهای جوان در بلندمدت داشته باشد، اما امیدوار بود که بتواند جرقه‌های احساس مثبت به دین مسیحیت را بزند.

ویشمن گفت: «فکر نمی‌کنم تمام افرادی که روز یکشنبه می‌آیند بگویند از حالا دیگر هر یکشنبه می‌روم کلیسا.»

«اما امید زیادی دارم افرادی که معمولا نمی‌توانند با کلیسا ارتباط برقرار کنند بفهمند که چیزی فراتر از موسیقی وجود دارد که روی آن‌ها اثر بگذارد، آرامشان کند، به آن‌ها قدرت بدهد.»

پس از موفقیت این رویداد، کلیسا امیدوار است این حرکت را با مراسم‌های نیایش با بن‌مایه بیلی آیلیش و بیانسه که برای پاییز برنامه‌ریزی شده است ادامه بدهد.

© The Independent

بیشتر از جهان