واکنش ترامپ به فرمان اجرایی بایدن درباره پناهجویان: مانور انتخاباتی است

ترامپ: «جو بایدن فریبکار مرز جنوبی ما را کاملا تسلیم مهاجران کرد و حالا وانمود می‌کند که کاری انجام داداما در واقع این‌ها همه‌ نمایش است»

ترامپ و بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ماه‌ها چشم‌پوشی بر ورود غیرقانونی روزانه هزاران نفر به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی، روز سه‌شنبه با امضای فرمان اجرایی به طور موقت قوانینی را برای پناهجویانی که به‌طور غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، به اجرا گذاشت. هرچند که بسیاری این فرمان اجرایی را «خیلی دیر و خیلی ناکافی» توصیف کرده و تاکید دارند که این فرمان اجرایی ورود غیرقانونی پناهجویان را به‌طور کامل ممنوع نمی‌کند، بلکه سقفی برای ورود آنها در نظر می‌گیرد. نیویورک‌پست در این زمینه نوشته که همچنان با فرمان اجرایی بایدن امکان ورود سالانه ۱.۸ میلیون مهاجر غیرقانونی به آمریکا وجود دارد.

فرمان اجرایی بایدن که از روز چهارشنبه اجرا می‌شود، سقف روزانه ۲۵۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی را درنظر می‌گیرد و در صورتی که تعداد از این سقف عبور کند، افراد نمی‌توانند وارد شوند و درخواست پناهندگی ارایه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدور این فرمان اجرایی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش رو در واکنش به این فرمان گفت: «جو بایدن فریبکار مرز جنوبی ما را کاملا تسلیم [مهاجران] کرده است. ضعف و افراط‌گرایی او منجر به هجوم بی‌سابقه‌ای به مرز‌ها شده است. کشورهای دیگر زندان‌ها، تیمارستان‌ها و بیمارستان‌های روانی خود را خالی کرده و برای ما تروریست و فروشنده مواد مخدر و قاچاقچی انسان فرستاده‌اند. میلیون‌ها نفر به کشور ما سرازیر شده‌اند و حالا پس از چهار سال رهبری ضعیف و ناموفق، جو بایدن فریبکار وانمود می‌کند که بالاخره برای مرزها کاری انجام داده است. اما در واقع این‌ها همه‌اش نمایشی است. زیرا او می‌داند که سه هفته دیگر مناظره ما برگزار می‌شود.»

مایک جانسون، رئيس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت: «این فرمان نوعی پرده‌پوشی است. ما نمی‌دانیم محتوای آن چیست. در این مورد قطعا شیطان در جزئیات است.»

گرگ آبوت، فرماندار تگزاس با انتشار فرمان جو بایدن مبنی بر «خاتمه وضعیت اضطراری در مرز‌ جنوبی» و «متوقف کردن بودجه ساخت دیوار مرزی» گفت: «این کاری است که بایدن در نخستین روز ریاست‌جمهوری خود انجام داد. حالا پس از این که بیش از ۱۰ میلیون مهاجر غیرقانونی از مرز عبور کردند، بایدن یک فرمان اجرایی صادر کرد که دقیقا هیچ‌کاری برای توقف مهاجرت غیرقانونی با گذشت از مرز نمی‌کند. او فکر می‌کند که آمریکایی‌ها احمق‌اند.»

بیشتر از جهان