بهاره اردکانی، طراح ایرانی عضو مهمان هفته مد فاخر پاریس کیست؟

آردآزایی این فصل برای نمایش در هفته مد فاخر، کنار مهم‌ترین خانه‌های مد به این رویداد دعوت شد

بهاره اردکانی، طراح ایرانی حاضر در هفته مد فاخر پاریس-Instagram/AFP

هفته مد فاخر پاریس برای معرفی مجموعه‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۴ با رونمایی مجموعه آردآزایی (ArdAzAei) در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ که در موزه هنرهای تزئینی پاریس ارائه شد، پایان یافت.

آردآزایی که بهاره اردکانی، طراح مد، سال ۲۰۱۸ آن را در استکهلم تاسیس کرد، عضو مهمان فدراسیون مد فاخر است که این فصل برای نمایش در هفته مد، کنار بزرگان مد فاخر جهان به این رویداد دعوت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهاره اردکانی درباره حضور آردآزایی در هفته مد فاخر پاریس گفت: «بسیار به خود می‌بالم، سپاسگزار و مفتخرم که آردآزایی به‌عنوان عضو مهمان در تقویم هفته‌های مد فاخر پاریس دعوت شده است. من از ابتدا برای تثبیت مزون بسیار سخت تلاش کردم، فرایندی چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز که با دیدگاهی صادقانه و مصمم آن را مدیریت کردم. من رویایم را دنبال کرده‌ام و این به رسمیت شناخته شدن در واقع مدرکی معتبر است که نشان می‌دهد رویاها به حقیقت می‌پیوندند.»

عضویت مهمان آردآزایی در تقویم رسمی هفته مد فاخر، پیوستن به گروهی بسیار انحصاری از خانه‌مد‌های سطح بالا و معتبر و نشانه‌ای از به رسمیت شناخته شدن تلاش‌های اردکانی برای تلفیق هنرهای سنتی با فناوری‌های جدید است. آردآزایی با نوآوری از طریق پارچه‌های دوستدار محیط‌زیست و مجموعه‌های دست‌دوز، در فرانسه با آتلیه‌هایی که گواهینامه Entreprise du Patrimoine (EPV) و استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS) دارند همکاری می‌کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ArdAzAei (@ardazaei)

به گزارش نشریه مد لوکسفریتی، فلسفه طراحی آردآزایی، با زیبایی‌شناسی که نوگرایی اسکاندیناوی، میراث ایرانی و تجربه و تخصص فرانسوی را در هم می‌آمیزد، از تجربه مدیر هنری این مزون در گوهرشناسی الهام گرفته شده که معتقد است «درخشش بیرونی یک سنگ قیمتی بازتابی از زندگی درونی آن است». اردکانی این دیدگاه را به کار می‌گیرد تا هر قطعه آردآزایی بازتابی باشد از دقتی که در تهیه و افزودن جزئیات به آن به کار رفته است.

اردکانی برای ایجاد فرایندهای تولید و ارزیابی تامین‌کنندگان پارچه چهار سال زمان صرف کرد تا اولین مجموعه آردآزایی به نام «نیمه‌شب در باغ ایرانی» را که آن را قصیده‌ای از طبیعت می‌خواند که از طریق لباس شب و خیاطی بیان می‌شود، ژوییه ۲۰۲۲ در موزه هنر و صنایع‌دستی پاریس ارائه کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ArdAzAei (@ardazaei)

آردآزایی سال بعد، «انکسار نور» را در موزه هنر مدرن پاریس ارائه کرد. هر دو مجموعه از پارچه‌های دوستدار محیط‌زیست و چرم گیاهی تولید شده بودند.

آردآزایی در آغاز سال ۲۰۲۴ آتلیه‌اش را در خیابان سنت فلورنتین واقع در مرکز پاریس، در کنار صنعتگران سطح بالا و موزه هنر که این خانه‌مد به‌صورت مداوم با آن‌ها همکاری می‌کند، افتتاح کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی