مادورو در آستانه انتخابات ونزوئلا وعده ازسرگیری مذاکرات با آمریکا را داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تلاش است برای سومین بار به کرسی ریاست‌جمهوری تکیه بزند

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا‌ــ Venezuelan Presidency / AFP

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد که دولت این کشور در نظر دارد در هفته جاری مذاکرات با دولت آمریکا را از سر بگیرد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که کمتر از یک ماه تا انتخابات ونزوئلا باقی مانده است و مادورو و حزبش با دشوارترین چالش دهه‌های اخیر مواجه‌اند.

به گزارش اسوشیتدپرس، مادورو در این انتخابات در پی سومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش است و می‌خواهد دولت آمریکا تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده‌ای را که در یک دهه گذشته علیه ونزوئلا اعمال کرده است لغو کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادورو که همواره موضعی ضدآمریکایی و روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت در دو ماه گذشته پیشنهادهایی از آمریکا برای ازسرگیری مذاکرت و گفت‌و‌گوی مستقیم دریافت کرده و تصمیم گرفته است بپذیرد تا مذاکرات برای اجرای توافقی که در قطر امضا شده و برقراری مجدد شرایط گفت‌و‌گو آغاز شود.

انتخابات ۲۸ ژوییه بزرگ‌ترین چالشی است که «حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا» در ۲۵ سالی که بر این کشور حاکم است با آن مواجه شده است. این حزب می‌خواهد کنترلش بر دولت را که با ریاست‌جمهوری هوگو چاوز آغاز شد، شش سال دیگر حفظ کند، اما پایگاه حمایتی‌اش در پی ۱۱ سال بحران اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیچیده‌ــ یعنی تمام دوره ریاست‌جمهوری مادورو‌ــ دچار ریزش شده است.

ده نامزد، از جمله مادورو، در این انتخابات حضور دارند و تنها نامزدی که واقعا شانس شکست دادن مادورو را دارد ادموندو گونزالس اوروتیا از ائتلاف اپوزیسیون است.

دولت آمریکا پس از توافق مادورو با اپوزیسیون، تحریم‌های بخش‌های نفت، گاز، و معادن دولت را مشمول معافیت‌هایی کرد. اما پس از آنکه حزب مادورو به استفاده از نهادهای دولتی برای تغییر موازنه به نفع خود ادامه داد، دولت بایدن به معافیت‌ها پایان داد.

بیشتر از جهان