نیویورک پست: جیل بایدن است که افسار قدرت را رها نمی‌کند

مناظره با ترامپ نشان‌دهنده ناتوانی بایدن برای ریاست‌جمهوری است اما جیل بایدن نخواهد پذیرفت زیرا هنوز از بانوی اول بودن دست نکشیده است

اگر برای کسی سوال پیش آمده بود که چرا جیل بایدن، بانوی اول، همچنان شوهرش را ترغیب می‌کند که به مبارزه انتخاباتی ادامه دهد، مقاله‌‌ای که نشریه ووگ روز دوشنبه منتشر کرد پاسخ این سوال را می‌دهد: جیل عاشق توجه است.

هیئت تحریریه نیویورک پست در مقاله‌ای به این موضوع می‌پردازد و می‌نویسد شماره اوت سومین حضور جیل بایدن روی جلد نشریه ووگ ظرف سه سال است، در حالی که میشل اوباما در هشت سالی که بانوی اول بود فقط سه بار پذیرفت تصویرش روی جلد ووگ منتشر شود و این نشریه ملانیا ترامپ را به‌کلی نادیده گرفت.

جیل اصرار دارد «دکتر جیل بایدن» نامیده شود زیرا مدرک دکتری در رشته آموزش دارد و پایان‌نامه‌اش در مورد حفظ دانشجویان در دانشگاه‌های محلی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مصاحبه که مملو از عکس‌های براق بانوی اول بود که لباس‌های طراح‌های مد را بر تن دارد، بر این موضوع متمرکز بود که او چه میزان از مدت‌ها قبل روی تصمیم‌های شوهرش اثرگذار بوده است. او می‌گوید: «در بسیاری از زمینه‌های گوناگون.»

نیویورک پست در ادامه می‌نویسد آیا این مصاحبه قرار بود به بایدن کمک کند در انتخابات نوامبر پیروز شود؟ یا صرفا محلی برای چاپلوسی بود، مشابه اظهارنظر کیتی راجرز، خبرنگار کاخ سفید در نیویورک تایمز، که نوشت: «مردم وقتی درباره مشاوران کلیدی بایدن صحبت می‌کنند، اسمی از او [جیل بایدن] نمی آورند، اما او از درون بایدن آگاه و نزدیک‌ترین محرم اسرارش است.»

بانوی اول آمریکا اصرار دارد که بایدن‌ها «اجازه نخواهند داد که آن ۹۰ دقیقه» مناظره «چهار سالی را که بایدن رئیس‌‌جمهوری است تعریف کند». او می‌گوید: «ما به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

به نوشته نیویورک پست، آنچه این مناظره تعریف کرد «ناتوانی فعلی جو بایدن برای ریاست‌جمهوری» بود که جیل بایدن نخواهد پذیرفت زیرا «او هنوز از بانوی اول بودن دست نکشیده است».

ادامه رقابت برای سلامت رو به زوال جو بایدن خوب نیست؛ او در مسیری قرار می‌گیرد که با شکستی سنگین به کارش پایان دهد، و پس از تلاش برای ادامه در حالی که به‌وضوح قادر به کار نیست، تحقیر می‌شود.

نیویورک پست در پایان می‌نویسد اما جیل می‌خواهد او «به مبارزه ادامه دهد» زیرا چشمش به چهار حضور روی جلد نشریه ووگ در دومین دوره ریاست‌جمهوری بایدن است.

بیشتر از جهان