معاون ترامپ؛ نخستین حامی بیت‌کوین در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ترامپ که پیش‌تر بیت‌کوین را به‌عنوان «کلاهبرداری علیه دلار» رد کرده بود، در این کارزار انتخاباتی، خود را «رئیس‌جمهوری رمزارزی» معرفی کرده است

جی‌دی ونس، سناتور اوهایو و گزینه معاونت ترامپ، و همسر هندی‌تبارش، اوشا ونس‌ــ AFP

همراه انتخاباتی دونالد ترامپ، جی‌دی ونس، نخستین دارنده بیت‌کوین است که برای معاونت ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود و کنار رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، تیمی حامی رمزارز تشکیل داده که بازار را تقویت و کل صنعت [تمام بخش‌های مرتبط با رمزارزها و فناوری بلاک‌چین نه فقط بازار بیت‌کوین] را دلگرم کرده است.

پس از تلاش برای ترور ترامپ در این آخرهفته، بیت‌کوین تقریبا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت و دلالان پیشرو در شرط‌‌‌بندی نسبت شرط‌‌‌‌بندی نامزد جمهوری‌خواه برای بازگشت به کاخ سفید را کاهش دادند.

پس از انتخاب ونس به عنوان معاون رئیس‌جمهوری که طی دوران فعالیتش به عنوان سناتور، درباره ارزهای دیجیتال موضعی دوستانه داشت و شخصا در موفقیت آن‌ها سهیم بود، افزایش قیمت رمزارز همچنان ادامه یافت.

ونس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار بیت‌کوین دارد که با قیمت‌های امروز، چیزی بین ۱۳۶ تا ۳۹۰ هزار دلار ارزش خواهد داشت.

در گزارش مالی اخیر او در سنا، خرید یا فروش هیچ رمزارزی ذکر نشده که نشان می‌دهد او هنوز بیت‌کوینی را که سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، نگه داشته است. پس از نامزدی او در روز دوشنبه، طرفداران رمزارز به‌سرعت از حضور نخستین «بیت‌کوین‌دار» در فهرست نامزدهای تیم ریاست‌جمهوری استقبال کردند.

ونس در سال ۲۰۲۳ لایحه‌ای معرفی کرد که از شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارزی در برابر قطع ارتباط با بانک‌های سنتی محافظت می‌کند. همچنین طبق گزارش پولیتیکو، پیش‌نویس قانون دیگری حامی این صنعت نیز در جریان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سرمایه‌دار سابق معاملات پرریسک در سال ۲۰۲۱، بیانیه‌ای صادر کرد که با اصلاحیه‌ای در لایحه زیرساخت مخالفت می‌کرد و می‌گفت که این اصلاحیه «به منزله یک ممنوعیت پنهان برای بیت‌کوین و سایر رمزارزهای محبوب خواهد بود».

او افزود: «بخش فناوری ما پیش‌تر با شرکت‌های نوپای نوآور تعریف می‌شد و اکنون تحت سلطه انحصارطلبان خشک‌ و بی‌روح قرار دارد... جامعه ارز دیجیتال با این تغییر [در بخش فناوری] در تضاد شدید قرار دارد. این یکی از معدود بخش‌های اقتصاد ما است که محافظه‌کاران و دیگر آزاداندیشان می‌توانند بدون فشار گروه‌‌های مدعی دستیابی به عدالت اجتماعی، آنجا فعالیت کنند.»

ترامپ که پیش‌تر بیت‌کوین را به‌عنوان «کلاهبرداری علیه دلار» رد کرده بود، در این کارزار انتخاباتی، خود را «رئیس‌جمهوری رمزارزی» معرفی کرده است.

رئیس‌جمهوری پیشین [آمریکا] قرار است این ماه [ژوییه] در همایش بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل سخنرانی کند و برگزارکنندگان آن می‌گویند که او «سخنرانی‌ خواهد کرد که در سراسر جهان شنیده می‌شود».

© The Independent

بیشتر از علوم