درخشان‌ترین جواهرات در عروسی انانت امبانی و رادیکا مرچنت

با توجه به علاقه آشکار امبانی‌ها به جواهرات، تعجبی نداشت که آن‌ها مجموعه‌ای از جواهرات خیره‌کننده‌ را از از خزانه بیرون بکشند، جواهراتی که مرزهای خیال را درنوردد

از راست به چپ: موکش امبانی، رادیکا مرچنت و نیتا امبانی-Instagram/Loveleen Ramchandani

جهان در چند ماه گذشته با حیرت و شگفتی مراسم ازدواج انانت امبانی و رادیکا مرچنت را دنبال کرده است. چندین مراسم که با اجراهای هنرمندانی مانند جاستین بیبر، ریانا و کیتی پری همراه بود و چهره‌های مشهوری چون پریانکا چوپرا، کیم کارداشیان، ایوانکا ترامپ، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، بوریس جانسون و… در آن‌ها حضور داشتند.

در مراسم اخیر، مرکز همایشی در بمبئی به دنیایی افسانه‌ای بدل شد که با برج‌هایی از غذا و فرش‌هایی از گل میزبان جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر بود. بازگو کردن تمام جزئیات این رویداد دشوار است، همان‌ گونه که برشمردن جواهراتی که خانواده امبانی در آن روزها آویخته بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به علاقه آشکار این خانواده به جواهرات، تعجبی نداشت که آن‌ها مجموعه‌ جواهراتی خیره‌کننده‌ را از خزانه بیرون بکشند، جواهراتی که مرزهای خیال را درنوردد. از الماس زرد ۱۰۰ قیراطی نیتا امبانی گرفته تا زمردهای رادیکا، تمامی جواهراتی که به نمایش گذاشته شد بی‌نظیر بودند.

نشریه ووگ برخی از برترین جواهرات به‌کاررفته در این جشن‌ها را در مطلبی بررسی کرده است.

مراسم سیندور دان (Sindoor Daan) و منگلسوترا (Mangalsutra): جواهرات خانوادگی رادیکا

رادیکا در شب عروسی‌اش مجموعه‌ای از جواهرات ارثیه خانوادگی‌‌اش را به خود آویخت. این میراث خانوادگی عبارت بود از گردنبندی پر از قطعات پولکی و الماس‌های تراش‌نخورده، زمردهای زامیبیایی که سنگ مرکزی آن زمردی تراش‌خورده بود و آویزهای زمرد‌ اشکی‌‌شکل داشت. به گفته رادیکا به ووگ، این گردنبند را با گردنبندی دیگر که نیشا مهتا، جواهرسازی در بمبئی، طراحی کرده بود و پنج رشته بلند الماس و چند زمرد درشت داشت ترکیب کرده بودند.

مراسم سیندور دان و منگلسوترا : زمرد بزرگ انانت

در مراسم اصلی عروسی، انانت جواهرات چشمگیری آویخته بود که سنجاق‌سینه ۷۲۰ قیراطی زمرد بخشی از آن بود. این سنجاق‌سینه حاصل همکاری جواهرفروشان «هیرامانک اند سان» (Heeramaneck & Son) و کارتیه بود که پلنگی روی آن حکاکی شده بود. انانت سبکش را با دکمه‌های زمرد کت، گردنبندی از زمرد و مروارید و سنجاقی الماس‌نشان روی عمامه تکمیل کرد.

پوجا: جواهرات کیم کارداشیان و ایشا امبانی

کیم کارداشیان در طول این جشن‌های سه روزه فقط  از جواهرات لورین شوارتز (Lorraine Schwartz) استفاده کرد. گردنبند او ۱۷۰ قیراط الماس داشت و گوشواره‌های ۶۲ قیراطی الماسش با مروارید تزیین شده بود.

ایشا، خواهر داماد، نیز گردنبندی آویخته بود که جمع‌آوری سنگ‌هایش سه سال طول کشیده بود. این گردنبند یاقوت کبود، یشم، زمرد، الماس، اوپال آتشین، مرجان، مروارید و چندین سنگ دیگر داشت.

مراسم سیندور دان و منگلسوترا : زمردهای نیتا امبانی

نیتا امبانی، پس از استفاده از زمردهای درشت در جشن‌های پیش از عروسی، برای مراسم عروسی پسرش هم بار دیگر به سراغ زمرد رفت و مجموعه‌ای از زمردهای درشت در گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند سبک او را تکمیل می‌کرد.

پوجا: رادیکا و مجموعه‌ای از جواهرات مروارید و زمرد

رادیکا در مراسم پوجا گوشواره و گردنبندی از مروارید و زمرد آویخته بود که، به گزارش ووگ، از آن با عنوان محبوب‌ترین تکه‌های جواهرش در کل مراسم یاد کرده است.

سانجیت: رادیکا با گردنبند اوپال و گوشواره الماس

رادیکا در مراسم پیش از عروسی سانجیت گردنبندی از اوپال و الماس و گوشواره‌های الماس آویخته بود. اوپال سنگ تولد رادیکا است و این گردنبند برای او اهمیت شخصی داشت.

رقص سانجیت: رادیکا با مجموعه‌ای از جواهرات یاقوت و الماس مادرشوهرش

رادیکا در رقص سانجیت مجموعه‌ای از یاقوت و الماس را، که به مادرشوهرش نیتا امبانی تعلق داشت، آویخت. این مجموعه شامل گوشواره‌های چلچراغی، دو دستبند و یک گردنبند بود.

مهمانی پس از سانجیت: گردنبند طوقی‌شکل (چوکر) الماس و گوشواره‌ دوتکه

رادیکا در مهمانی پس از سانجیت، همراه با لباس مدرنی از مانیش مالهوترا، که یادآور سبک سنتی ساری بود، گردنبند طوقی‌شکلی از الماس و گوشواره‌های دوتکه الماس آویخته بود.

بارات: انانت با سنجاق‌سینه فیل و سرپچ روی عمامه

انانت در طول مراسم بارات (مراسمی که داماد را به جشن عروسی می‌آورند) سنجاق‌سینه‌ الماس بزرگی به‌شکل فیل روی لباسش نصب کرده بود و یک سرپچ (Sarpech، جواهری که هندوها روی عمامه‌شان می‌گذارند) درشت الماس‌داری نیز داشت.

بارات: گردنبند الماس زرد ۱۰۰ قیراطی نیتا و الماس‌های شناور در موهایش

ظاهر نیتا در جشن بارات پسرش یکی از خیره‌کننده‌ترین سبک‌های او بود. گردنبند او دو الماس زرد داشت که وزن یکی از آن‌ها ۱۰۰ قیراط بود و الماس سفید درشت و گلابی‌شکلی میان آن کار شده بود.

این گردنبند پنج رشته‌ای را کانتیلال چوتالال (Kantilal Chhotalal) در طول هزار ساعت ساخت و نیتا آن را با گوشواره‌های الماس زرد و زینت سری از الماس گلابی‌شکل زرد هماهنگ کرد. او هشت الماس پنج قیراطی هم در موهایش سنجاق کرد.

جشن پس از ازدواج: الماس‌های زرد رادیکا

رادیکا در مراسم پس از ازدواج گردنبند الماس بلند، گوشواره و دستبندهای الماس زرد آویخت.

بیشتر از مُد و زیبایی