آمریکا: ایران به دنبال تضعیف کارزار انتخاباتی ترامپ است؛ جمهوری اسلامی: فعالیتی نداریم

به گزارش رویترز، در حالی که تهران برای تضعیف جمهوری‌خواهان تلاش می‌کند، روسیه به‌دنبال تضعیف دمکرات‌ها است

تصاویری از پرچم‌های جمهوری اسلامی، روسیه و چین-با استفاده از خبرگزاری‌های داخلی

درحالی که مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین را به گسترش پروپاگاندا در جهت پیشبرد منافع خود در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متهم می‌کنند، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل مدعی شد که «تهران هدف و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»

برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این است که جمهوری اسلامی در تلاش برای تاثیرگذاری منفی بر کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ است.

ترامپ اخیرا از ترور نافرجام جان سالم به‌در برد. پس از این ترور گفته شد که در ماه‌‌ها و هفته‌های منتهی به این ترور، تلاش‌های جمهوری اسلامی برای توطئه ترور علیه ترامپ افزایش یافته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود بر خلاف دولت بایدن، تحریم‌‌ها را به‌طور قاطعانه علیه ایران اعمال کرد و با جمهوری اسلامی رویکردی سختگیرانه داشت. نگرانی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کارزار «انتخابات» اخیر ریاست‌جمهوری در ایران نیز مشهود بود.

گزارش رویترز درباره مداخله انتخاباتی ایران، چین و روسیه حاکی از آن است که در حالی که تهران برای تضعیف جمهوری‌خواهان تلاش می‌کند، روسیه به‌دنبال تضعیف دمکرات‌ها است.

در این گزارش به استفاده از شخصیت‌های شبکه‌های غربی و آمریکایی در مسیر تحقق این هدف نیز اشاره شده است. در این راستا از ترور نافرجام ترامپ و کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز استفاده ابزاری می‌شود.

ایران، روسیه و چین پیش‌تر هم به تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا متهم شده بودند.

هر سه کشور اتهام‌ها را رد کرده‌اند.