تشییع اسماعیل هنیه در تهران؛ نگاه هراسان خامنه‌ای در نماز میت

مسعود پزشکیان در زمان خواندن نماز برای اسماعیل هینه اشک ریخت

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صبح روز پنجشنبه ۱۱ مرداد بر جنازه اسماعیل هنیه و محافظ او در دانشگاه تهران، نماز میت خواند.

تمامی چهره‌های ارشد نظامی و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی، به همراه مقامات چند گروه شبه‌نظامی خارجی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین انتشار تصاویری از نگاه‌های هراسان خامنه‌ای به سقف و اطراف خود در زمان خواندن نماز در این مراسم، باعث شد تا شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران، این نگاه‌ها را ناشی از «ترس» رهبر جمهوری اسلامی از ترور به دست نیروهای اسرائیلی تفسیر کنند.

مسعود پزشکیان، رئيس‌جمهوری جدید ایران نیز در زمان خواندن نماز برای اسماعیل هینه اشک ریخت.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم تشییع هنیه در تهران بود. او وعده انتقا داد و پای آمریکا را هم به معرکه کشید. قالیباف در بخشی از سخنانش گفت که «همه مسئولیت‌های این حوادث بر عهده آمریکای جنایتکار است و هیچ اتفاقی بدون هماهنگی و بدون حمایت آمریکای جنایتکار اتفاق نمی‌افتد». او اظهار بی‌اطلاعی مقام‌های واشنگتن از عملیات کشتن هنیه را نادرست خواند و گفت که «ما می‌دانیم و مطمئن هستیم که همه این اتفاقات چه آشکار و چه پنهان در دست او و با هدایت و هماهنگی او است».

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که وظیفه دارند که «در زمان و مکان مناسب» عکس‌العمل داشته باشند و «این برای ما بسیار تلخ است که مهمان ما در خانه ما به شهادت برسد و ما را عزادار و داغدار خود کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال امروز کاربران ایرانی و برخی نهادهای ناظر بر آزادی دسترسی به اینترنت هم اعلام کردند که در برخی مناطق نزدیک به محل برگزاری تشییع اسماعیل هنیه در تهران، خطوط تلفن همراه و اینترنت دچار قطعی کامل یا اختلال گسترده شده است.

جسد اسماعیل هنیه پس از تشییع جنازه و بدرقه در تهران، به دوحه در قطر منتقل می‌شود. مراسم تشییع جنازه هنیه نیز روز جمعه در مرکز دوحه برگزار می‌شود و سپس در شهر لوسیل که دومین شهر بزرگ قطر است، به خاک سپرده خواهد شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد در شمال تهران هدف حمله نظامی قرار گرفت و به همراه محافظش کشته شد. رهبر و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به هواداران خود وعده داده‌اند که از اسرائیل بابت این ترور انتقام خواهند گرفت.