حزب‌الله مدعی است مرحله اول حمله‌اش به اسرائیل به پایان رسیده است؛ مرحله بعدی چه خواهد بود؟

حزب‌الله می‌گوید این حملات «زمان‌بر» خواهد بود و موشک‌پرانی گسترده صبح یکشنبه فقط موج اول بوده است

حزب‌الله مدعی است که صبح یکشنبه ۲۵ اوت بیش از ۳۲۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است، و این «اولین مرحله» پاسخش به کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله، در حمله اسرائیل در بیروت بود.

ست جی فرانتزمن در مطلبی در اورشلیم پست می‌نویسد حالا که مرحله اول تکمیل شده است، باید منتظر ماند و دید مرحله بعدی چیست و حزب‌الله درباره برنامه‌هایش چه می‌گوید.

او در ادامه می‌افزاید حزب‌الله از ده ماه قبل که تصمیم به حمایت از حماس گرفت، با حدود ۸۰۰۰ موشک و بیش از ۲۰۰ پهپاد مناطق شمالی اسرائیل را هدف گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حزب‌الله اکنون می‌گوید برای تشدید تنش‌ها آماده است و جزئیات «مرحله اول» حمله‌ روز یکشنبه را منتشر خواهد کرد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «رزمندگان مقاومت اسلامی در یک حمله هوایی [مناطقی در عمق خاک اسرائیل] را با تعداد زیادی پهپاد هدف قرار دادند و مکان‌های نظامی مهم هدف‌گرفته‌شده در اسرائیل بعدا اعلام خواهد شد، و هم‌زمان رزمندگان مقاومت اسلامی تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن و سکوهای گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادند.»

حزب‌الله اعلام کرد که این حملات «زمان‌بر» خواهد بود، که نشان می‌دهد موشک‌باران گسترده صبح یکشنبه فقط موج اول حملات بود.

حزب‌الله فهرستی از ۱۱ مکانی که هدف قرار داده بود منتشر کرد. بسیاری از این مکان‌ها در گذشته هدف قرار گرفته‌ شده‌اند. به‌عنوان مثال، حزب‌الله مدعی شد که مکان‌هایی در مرون، عین زیتیم، و همچنین جولان هدف قرار داده است. بسیاری از حملات اخیر این گروه شبه‌نظامی شیعه بر جولان متمرکز بوده است.

علاوه بر این، حزب‌الله اعلام کرد که «پادگان کلا در جولان اشغالی، پادگاه نفح در جولان اشغالی، و پادگان یاردن در جولان اشغالی» را هدف قرار داده است.

حزب‌الله دو بیانیه درباره این حملات منتشر کرده است. این بیانیه‌ها مشابه بودند، اما در یکی از آن‌ها ذکر شده است که این حمله در «اربعین امام سوم شیعیان، امام حسین» صورت گرفته است، که برای حزب‌الله و جمهوری اسلامی اهمیتی نمادین دارد و حزب‌الله قصد دارد زمان‌بندی حمله را به این دوره مقدس مذهبی مرتبط کند.