گردنبند کیت بلانشت؛ جواهری که لباسش را کامل کرد

کیت بلانشت پیش‌تر همین الگو را با ظاهر لویی ویتون در جشنواره فیلم کن اجرا کرده بود

تصویر ترکیبی از بازیگر کیت بلانشت روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن و ونیز/ AFP

کیت بلانشت بار دیگر با کمی تغییر کاربری، گردنبندش را به بخشی جدایی‌ناپذیر از لباسش بدل کرد، گویی از آغاز جزئی از آن بوده است و بدون این نوار درخشان روش شانه‌ها چیزی کم دارد.

کیت بلانشت با انتخاب‌هایش برای فرش قرمز‌ها معمولا قوانین مد را بازتعریف می‌کند. کمربند چوبی و بلوز درست‌شده از قاشق‌های نقره‌ای او را به خاطر دارید؟ این بازیگر روز چهارشنبه ۲۹ اوت در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ هم دوباره با سبک خاص خود، به شیوه‌ای بسیار موقر و مطابق با چیزی که از او روی فرش قرمز انتظار داشتیم، ظاهر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلانشت در مراسم نمایش فیلم «بیتل‌جوس۲» (Beetlejuice Beetlejuice) با پیراهنی شامپاینی از آرمانی پریوه که در نگاه اول مانند یک لباس مجلسی بدون بند ساده به نظر می‌رسید، روی فرش قرمز مشهور و پرستاره ونیز قدم گذاشت. اما پس از نگاهی دقیق‌تر، به نظر رسید که بلانشت از موضوع ترسناک و اصلی فیلم الهام گرفته، چرا که پیراهن ساتن او به شکل ماهرانه‌ای شبیه مومیایی با نوارهایی از مهره‌های کریستال بود که دور پارچه پیچیده شده بودند. مهم‌تر از آن، گردنبند مروارید لویی ویتون بلانشت بود که به‌جای گردن، دور شانه‌هایش می‌نشست.

کیت بلانشت پیش‌تر همین الگو را با ظاهر لویی ویتون در جشنواره فیلم کن اجرا کرده بود. در آنجا، او با همکاری فرانچسکا آمفی‌تئاتروف، مدیر هنری بخش ساعت‌ و جواهر لویی ویتون، و با استفاده از جواهرات موجود در گنجینه لویی ویتون، گردنبندی از آیوکای سفید و مرواریدهای تاهیتی خاکستری با تلالو فلزی را که با ۶۳۳ الماس تزئین شده بود، روی شانه انداخت که بسیار موردتوجه علاقه‌مندان مد قرار گرفت.

گردنبندهای روی شانه در دنیای مد جدید نیستند. مثلا دولچه و گابانا در مجموعه مد فاخر سال ۲۰۲۴ نمونه‌هایی از آن داشت، اما سبک خلاق و کمینه‌گرای (مینیمالیستی) بلانشت آن را با مدل‌های موجود که اغلب طرح‌های شلوغ دارند، متمایز می‌کند.

بلانشت به‌ غیراز آن گردنبند خیره‌کننده‌، زیورآلاتش را به گوشواره‌های میخی ساده محدود نگه داشت. موهای بلوند مدل باب او هم به‌شکلی مواج درست شده بود، در حالی‌ که آرایش ملایم او یک خط چشم مشکی ضخیم و رژ لبی ارغوانی بود.

بلانشت با افراد مشهور دیگری روی فرش قرمز همراه شد؛ از جمله دیگر ستارگان فیلم «بیتل‌جوس۲» مثل جنا اورتگا، وینونا رایدر، مونیکا بلوچی و کاترین اوهارا.

این فیلم تیم برتون که دنباله‌ای بر فیلم محبوب ساخت سال ۱۹۸۸ است، قرار است ششم سپتامبر اکران شود.

بیشتر از مُد و زیبایی