گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منتشر می‌شود

مایکل مک‌کال: «با نمایندگان جبه مقاومت ملی افغانستان از جمله احمد مسعود در روز ۲۰ شهریور ماه دیدار می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر شنیدن درباره تلاش‌های او برای آزادی مردم افغانستانم»

احمد مسعود و مایکل مک‌کال - اسوشیتدپرس

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از انتشار نتیجه تحقیقات این کمیته درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در روز ۱۹ شهریور ماه خبر داد.

مک‌کال همچنین با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس گفت که قرار است با نمایندگان جبهه مقاومت ملی افغانستان از جمله احمد مسعود در روز ۲۰ شهریور ماه دیدار کند.

مایکل مک‌کال نوشت: «من و تیمم سال‌ها است که با آقای مسعود و تیمش در جبهه مقاومت ملی افغانستان پیوسته در ارتباطیم. رژیم تروریستی طالبان هرگونه پیشرفتی که در زمینه حقوق بشر در افغانستان حاصل شده بود را نابود کرده است و من متعهد به مخالفت با حکومت آن‌ها و حمایت از مردم افغانستانم.»

مک‌کال افزود: «ماموریت جبهه مقاومت ملی افغانستان افتخار آمیز است و آقای مسعود در گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که در روز ۱۹ شهریور ماه منتشر می‌شود، حضور خواهد داشت. من بار دیگر با نمایندگان جبه مقاومت ملی افغانستان از جمله احمد مسعود در روز ۲۰ شهریور ماه دیدار می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر شنیدن درباره تلاش‌های او برای آزادی مردم افغانستانم.»

شاون رایان، نظامی سابق ایالات متحده چندی پیش در حمایت از جبهه مقاومت ملی افغانستان با راه‌اندازی طوماری خواستار قطع کمک‌های مالی ایالات متحده به رژیم طالبان شد. این طومار ظرف مدت کوتاهی به ۳۰۰ هزار امضا رسید.

مایکل مک‌کال همچنین از اقدامات شاون رایان قدردانی کرد و نوشت: «بدین‌ ترتیب از همه اقدامات شاون رایان که به جلب توجه به کهنه‌سربازان «جنگ علیه تروریسم» و افغانستان از جمله طوماری او برای جلب توجه بیشتر به مبارزه احمد مسعود و جبهه مقاومت ملی افغانستان برای مردم افغانستان به راه انداخت، قدردانی می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی میثم نظری، رئیس روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن قدردانی از اعلام حمایت مایکل مک‌کال از این جنبش، با انتشار عکسی با او نوشت: «حمایت مردم و مقام‌های دولتی کشورها، نشان‌دهندۀ حقانیت مبارزۀ جبهۀ مقاومت ملّی برای آزادی، عدالت و برقراری یک نظام مردم‌سالار در افغانستان است. این صداها در حمایت از جبهۀ مقامت ملّی هر روز بیش‌تر می‌شود و نشان می‌دهد که ما با رسالت تاریخی خویش، برای آزادی کشور، حضور معنادار و قوی داریم.»

او افزود: « آقای مک‌کال هم‌چنان خبر داد که به زودی با رهبر جبهۀ مقاومت ملّی صحبت خواهد کرد و نیز با بخش روابط خارجی جبهه در چند سال اخیر به تماس بوده‌اند. از آقای مک‌کال و هم‌کاران‌شان قدردانی و اظهار امتنان می‌کنیم.»

جبهه مقاومت ملی در برابر طالبان، مقاومت پنجشیر یا مقاومت دوم، از اتحاد اعضای پیشین ائتلاف شمال و دیگر مخالفان طالبان در پاسخ به هجوم این گروه به افغانستان در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ (۱۵ اوت ۲۰۲۱) و پس از سقوط کابل با رهبری احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، سیاست‌مدار، فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان پایه گذاری شد.

احمد مسعود که کارشناسی ارشد خود را در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه سیتی لندن (City, University of London) دریافت کرد، در پی سقوط کابل در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در دره پنجشیر جبهه مقاومت ملی افغانستان را تشکیل داد.