دستیار سابق فرماندار دمکرات نیویورک به جاسوسی برای چین متهم شد

لیندا سان ۴۱ ساله در برابر عمل به درخواست‌های پکن، میلیون‌ها دلار و امتیازهایی برای سفر و سرگرمی و غذا دریافت کرده که در یک مورد شامل ۱۶ بار تحویل اردک نمک‌سود شده پخت سرآشپز شخصی نماینده دولت چین به خانه‌اش است

لیندا سان-US Department of Justice

لیندا سان، دستیار سابق کتی هوکول، فرماندار دمکرات نیویورک به فعالیت به عنوان مامور دولت چین متهم شد.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، لیندا سان ۴۱ ساله در مقابل دریافت میلیون ها دلار، تحویل ویژه اردک نمک‌سود شده به خانه‌اش و دیگر رشوه‌ها، به دستور و درخواست‌های پکن عمل کرده است. دادستان‌های فدرال او را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرده‌اند.

دادستان‌ها می‌گویند او و شوهرش کریستوفر هو، از پول‌های دریافتی برای خرید املاک و مستقلات و خودروهای لوکس استفاده کردند.

این زوج روز سه‌شنبه در دادگاهی در بروکلین حاضر شدند و اتهامات را نپذیرفتند.

لیندا سان حدود دو سال پیش از دفتر فرماندار نیویورک اخراج شد.

او متهم است که به عنوان جاسوس دولت چین عمل کرده و شوهرش نیز زمینه انتقال میلیون‌ها دلار رشوه برای اهداف شخصی فراهم کرده است.

 از اتهامات سان، جلوگیری از صحبت نمایندگان دولت تایوان با مقامات نیویورک، تهیه بدون مجوز دعوتنامه برای سفر مقامات چین به آمریکا و حتی افزودن یک مقام چینی به گفت‌و‌گوی تلفنی خصوصی دولت درباره واکنش به کووید-۱۹ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مقابل این اقدامات امتیازهای زیادی از دولت چین دریافت کرده است که شامل مشوق‌های سفر و بلیت رویدادهای سرگرمی و غذا است. در یکی از موارد، آشپز شخصی نماینده دولت چین ۱۶ بار اردک نمک‌سود شده که به شیوه‌ خاصی طبخ می‌شود را آماده کرده و به خانه والدین لیندا سان ارسال کرده است.

این زوج از میلیون‌ها دلاری که دریافت کردند برای خرید فراری و املاکی در هاوایی و نیویورک استفاده کردند.

شوهر لیندا در حال حاضر یک تاجر در نیویورک است که در بخش‌های مختلفی از جمله صادرات غذای دریایی، شراب و مشاور مالی  فعالیت می‌کند و نماینده رسمی دولت چین در حمل و نقل کالا است.

لیندا سان در چین متولد شد و شهروند آمریکا است و از سال ۲۰۱۲ در سمت‌های متعدد دولتی فعالیت کرده است.

او در دوران اندرو کومو به فرمانداری نیویورک راه یافت. اندرو کومو به دلیل اتهام‌های سو‌ء‌استفاده جنسی از سمت خود کنار رفت.

بیشتر از جهان