ژاکموس برنده جایزه شورای مد سال ۲۰۲۴ شد

سیمون پورته ژاکموس سال ۲۰۰۹ بدون گذراندن هیچ آموزش رسمی، مزون خود را تاسیس و آن را به مادر مرحومش تقدیم کرد

تصویر ترکیبی از سیمون پورته ژاکموس و مدل‌هایی که طرح‌های خانه مد ژاکموس را به تن دارند/AFP 

شورای مد موزه موسسه فناوری مد (FIT) از سیمون پورته ژاکموس، بنیان‌گذار و طراح خانه مد ژاکموس (JACQUEMUS)، با اهدای جایزه شورای مد سال ۲۰۲۴ تقدیر کرد.

این شورا در گردهمایی سالانه‌اش در روز چهارشنبه ۴ سپتامبر در سالن تئاتر دیوید اچ کخ مرکز لینکلن در نیویورک، با حضور اعضای هیئت‌مدیره شامل جِین شفیراف(Jean Shafiroff)، دینا الجوهانی عبدالعزیز، موسس و سردبیر ووگ عربی، و سارا وتنهال و با حمایت مالی فروشگاه نوردستروم [فروشگاه ارائه‌دهنده اجناس لوکس] برگزار شد.

این رویداد منادی فرا رسیدن هفته مد نیویورک است و عواید حاصل از آن به تنها موزه‌ای در نیویورک که منحصرا به هنر مد اختصاص یافته است، می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیمون پورته ژاکموس که در جنوب فرانسه به دنیا آمد و اکنون در پاریس مستقر است، سال ۲۰۰۹ بدون گذراندن هیچ آموزش رسمی، مزون خود را تاسیس و آن را به یاد و خاطره مادر مرحومش تقدیم کرد. اشتیاق به هنر و هنرهای زیبا خلاقیت او را شکل می‌دهد و الهام‌بخش مجموعه‌ لباس‌های آماده پوشیدن، لوازم جانبی و زیورآلات مردانه و زنانه ژاکموس است که به فرهنگ فرانسوی ادای احترام می‌کند.

شورای مد موزه در معرفی ژاکموس او را طراحی خواند که «با افراط در مفاهیم عاشقانه جوانی، عشق و دیگر جنبه‌های طبیعت انسان، به دلیل رویکرد محرک در نمایش‌های مد و ارائه‌های تئاتری که در مکان‌های غیرمنتظره اتفاق می‌افتند، شهرت دارد».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus)

 ژاکموس با دریافت نشان شوالیه هنر و ادب (Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres) که بالاترین جایزه فرانسه برای دستاوردهای فرهنگی است، به جوان‌ترین طراح مدی تبدیل شد که تاکنون این عنوان را کسب کرده است.

ژاکموس پس از دریافت جایزه شورای مد گفت: «خیلی خاص است که به رسمیت شناخته شوی، واقعا خیلی خیلی خاص است. همچنین ممنون نوردستروم که به ما باور داشتی... و همان‌طور که گفتید، وقتی من مارک خودم را زمانی که ۱۹ سال داشتم، تاسیس کردم، بسیار شیفته این بودم که از نگاهی متفاوت به مد بپردازم تا بسیار بیشتر با مردم در ارتباط باشم. این اولین ایده من و اولین وسوسه من بود که این نظریه را امتحان کنم، مردم را دخیل کنم و کاری کنم که مردم خیال‌پردازی کنند.»

او در ادامه گفت که مشتاق است فعالیت‌هایش را در آمریکا هم گسترش دهد و مژده داد که فروشگاهش در نیویورک در تاریخ ۱۸ اکتبر افتتاح خواهد شد.

بیشتر از مُد و زیبایی