مدیرعامل تلگرام: برای ترک کشورهایی که با اصول ما سازگار نیستند آماده‌ایم

دوروف: «زمانی که جمهوری اسلامی ایران خواستار مسدود کردن کانال‌های شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز شد، ما نپذیرفتیم و تلگرام در ایران مسدود شد»

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام - خبرگزاری فرانسه

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در نخستین واکنش به بازداشت در فرانسه، در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، این اقدام پاریس را «تعجب‌آور» خواند و گفت: «استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی های هوشمند برای متهم کردن یک مدیر عامل به جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می کند، رویکردی نادرست است.»

دوروف افزود: «گاهی اوقات ما نمی توانیم با تنظیم کننده یک کشور در مورد تعادل مناسب بین حریم خصوصی و امنیت به توافق برسیم. در این موارد ما آماده ترک آن کشور هستیم. ما بارها این کار را انجام داده‌ایم. هنگامی که روسیه از ما خواست که «کلیدهای رمزگذاری» را برای فعال کردن نظارت ارائه کنیم، ما نپذیرفتیم و تلگرام در روسیه مسدود شد. زمانی که جمهوری اسلامی ایران خواستار مسدود کردن کانال‌های شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز شد، ما نپذیرفتیم و تلگرام در ایران مسدود شد. برای ترک کشورهایی که با اصول ما سازگار نیستند آماده‌ایم. نیت ما رساندن صدا و دفاع از حقوق اولیه مردم، به ویژه در کشورهای ناقض آن است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین در پاسخ به ادعاهی مبنی بر این که تلگرام به خانه امن آنارشیست‌ها تبدیل شده است، گفت: «ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه تلگرام به نوعی تبدیل به خانه‌ امن آنارشیست‌ها شده، کاملا نادرست است. ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال تهدید‌کننده را حذف می کنیم و گزارش‌های شفافیت روزانه را منتشر می‌کنیم. ما خطوط ارتباط مستقیمی با سازمان‌های غیردولتی داریم تا بتوانیم درخواست‌های تعدیل فوری را سریع‌تر پردازش کنیم.»

دوروف افزود: «افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون، دردسرهای فزاینده‌ای را برای ما ایجاد کرده و سوء استفاده از پلتفرممان را برای مجرمان تسهیل کرده است. به همین دلیل من این را هدف شخصی خود قرار دادم که اطمینان حاصل کنم که در این زمینه به طور قابل توجهی پیشرفت خواهیم کرد. ما قبلا فرآیندی را به صورت داخلی شروع کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفت خود با شما در میان خواهم گذاشت.»

بیشتر از جهان