پروژه تحقیقاتی محرمانه دانشمندان روس روی عمر جاودانه ؛ آیا پوتین نامیرا خواهد شد؟

رهبر روسیه در ماه اکتبر ۷۲ ساله می‌شود

پوتین با لباس جودو‌ــ AFP

دانشمندان روسیه به دستور یکی از دستیاران نزدیک رئیس‌جمهوری پوتین، که گفته می‌شود به‌شدت تحت تاثیر ایده زندگی جاودانه است، در حال کار روی درمان‌های جدید ضدپیری‌اند.

به موسسات تحقیقاتی دستور داده شده است که درمورد تلاش‌ها برای مقابله با پیری سلولی، پوکی استخوان، اختلالات شناختی و حسی، و تقویت سیستم ایمنی گزارش دهند.

رهبر روسیه در ماه اکتبر ۷۲ ساله می‌شود.

چاپ سه‌بعدی زیستی، فناوری‌ای که دانشمندان امیدوارند [در آینده] بتواند اندام‌ها و بافت‌ها را «چاپ» کند، همچنین مورد علاقه وزارت بهداشت [روسیه] است.

یک منبع کرملین به روزنامه تایمز گفت که میخائیل کووالچوک، ۷۷ ساله، که گفته می‌شود پیشرفت تحقیقات ضدپیری را دنبال می‌کند، «به‌شدت به زندگی جاودانه علاقه‌مند» است.

تایمز گزارش داد، کووالچوک رئیس موسسه تحقیقات هسته‌ای کورچاتوف و یکی از اعضای ارشد آکادمی علوم روسیه است که بر یک برنامه تحقیقاتی دولتی در زمینه ژنتیک نظارت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منبع کرملین گفت که کووالچوک «[با ایده] این برنامه به سراغ رئیس‌جمهوری رفت.»

یک منبع در مرکز تحقیقات ملی پزشکی اظهار داشت که یا پوتین یا کووالچوک، در حال وارد کردن فشار برای تحقیق در زمینه طولانی کردن عمرند و گفت که «رئیس بزرگ» این وظیفه را تعیین کرده است و مقامات «با هر روش ممکنی در حال اجرای آن‌اند.»

به گفته یکی از محققان، از دانشمندان خواسته شده است که «فورا همه یافته‌های‌شان را» در خصوص کارهایی که به دستور کووالچوک انجام شده است ارسال کنند.

یکی از کارکنان مرکز تحقیقاتی، دستور توسعه درمان‌های مقابله با پیری را، در حالی که صدها هزار جوان روس به جنگ در اوکراین فرستاده می‌شوند تا بمیرند، «ریاکاری» توصیف کرد.

این محقق در اظهارنظری تند درباره رهبری روسیه به تایمز گفت: «انگار هیچ کس دیگری برای سر پا شدن [و زنده نگه داشتن] نداریم جز این کله‌‌پوک‌ها.»

مولتی‌میلیونر روس دیمیتری ایتسکوف نیز برای طولانی کردن عمر انسان فعالیت‌هایی کرده است. او حامی مالی پروژه‌ای است که هدف آن انتقال آگاهی انسان به یک رایانه است، که عملا به آگاهی امکان می‌دهد، پس از مرگ بدن انسان، تا ابد زنده بماند.

ایتسکوف قصد دارد نخستین انتقال آگاهی تا سال ۲۰۳۵ انجام شود.

© The Independent

بیشتر از جهان