آیا یک فنجان قهوه خوب می‌تواند روز بد را تغییر دهد

برخی حتی مدعی‌اند که لذت نوشیدن قهوه تازه از رابطه جنسی هم بیشتر است

عکس تزیینی‌‌ــ شخصی کنار پنجره نشسته است و قهوه می‌نوشد‌ــ Canva

بیش از نیمی از مردم آمریکا ادعا می‌کنند که یک فنجان قهوه خوب چنان قدرتی دارد که می‌تواند بدترین روز‌ها را هم به روزهای خوب تبدیل کند. 

به گزارش نیویورک‌پست، نظرسنجی از دو هزار آمریکایی که هر روز قهوه می‌نوشند، نشان داده است که ۳۱ درصد معتقدند که اگر قهوه‌‌‌ صبحشان خوب نباشد، ممکن است کل روزشان خراب شود. برخی از این افراد آن‌قدر به قهوه‌شان  توجه دارند و با آن وابسته‌اند که از روی طعم یا ظاهر قهوه هم قادرند اشتباه در دریافت سفارششان را تشخیص دهند. یک‌پنجم از پاسخ‌دهندگان پا را از این هم فراتر گذاشته و ادعا کرده‌اند که لذت نوشیدن قهوه تازه بیشتر از رابطه جنسی است.

این مطالعه که به سفارش شرکت قهوه و کافه‌های زنجیره‌ای «لا کولومبه» (La Colombe) و چوبانی (Chobani) و به همت «تاکر ریسرچ» (Talker Research) انجام شد، بررسی کرده است که علاقه‌مندان قهوه‌های داغ و سرد این نوشیدنی را چطور ترجیح می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق نتایج به‌دست آمده، ۵۶ درصد از افرادی که قهوه داغ می‌نوشند، ترجیح می‌دهند نوشیدنی خود را ساده و بدون افزودنی‌های دیگر مصرف کنند. در همین حال ۵۱ درصد افرادی که قهوه سرد می‌نوشند، ترجیح می‌دهند تمامی جنبه‌های قهوه‌شان را از نوع دانه تا دمای دم کردن آن را خودشان کنترل کنند.   

این مطالعه نشان داد که «فنجان قهوه ایده‌آل» از نظر اکثر افراد چنین ویژگی‌هایی دارد: هم افرادی که قهوه داغ می‌نوشند و هم کسانی که قهوه سرد دوست دارند، قهوه‌ دم‌کرده متوسط برشته‌‌شده (medium roast) (۵۲ درصد) و با طعم غلیظ، خاکی و شکلاتی (۵۲ درصد) دوست دارند.

بر اساس این مطالعه، اکثر کسانی که قهوه سرد دوست دارند، ترجیح می‌دهند کنار آن از شیرین‌کننده‌ها و خامه استفاده کنند. 

طبق نظرسنجی محبوب‌ترین طعم‌ها برای خامه‌ها و شیرین‌کننده‌ها وانیلی (۵۲درصد)، کاراملی (۴۲ درصد)، ماکیاتو کارامل (۴۲ درصد)، فندقی (۴۱ درصد) و موکا شکلات سفید (۳۳ درصد) هستند. طعم‌های الهام‌گرفته از دسر‌ها نیز بسیار محبوب‌اند. 

مکان تهیه قهوه نیز عامل مهمی است. در حالی که ۷۰ درصد ترجیح می‌دهند قهوه خود را در خانه تهیه کنند و ۱۲ درصد بیشتر مایل‌اند آن را در کافه سفارش دهند، ۱۸ درصد هم اعلام کرده‌اند که فقط مهم است قهوه روزشان را داشته باشند و مهم نیست که آن را در خانه تهیه کنند یا از کافه بخرند. 

بیشتر از بهداشت و درمان