انفجار دستگاه‌های مخابراتی و الکترونیکی در لبنان؛ پس از پیجرهای اعضای حزب‌الله، بی‌سیم‌‌ها و لپ‌تاپ‌ها هم منفجر شدند

آمریکا می‌گوید در جریان نبود؛ شورای امنیت تشکیل جلسه می‌دهد

مردم در لبنان پس از انفجارها-Arab News

روز چهارشنبه، یک روز پس از انفجار هزاران پیجر اعضای حزب‌الله در سراسر لبنان، انفجارهای بیشتری در ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی مانند بی‌سیم (واکی‌تاکی)، لپ‌تاپ‌، تلفن همراه و حتی برخی سیستم‌های انرژی خورشیدی اتفاق افتاد که دست‌کم ۲۰ کشته و ۴۵۰ مجروح بر جا گذاشته است.به گزارش الجزیره، برخی گزارش‌ها هم حاکی از انفجار چند خودرو است که هنوز دلیل آن روشن نیست.

روز سه‌شنبه نیز انفجار همزمان پیجر اعضای حزب‌الله در لبنان موجب مجروح شدن دست‌کم سه هزار نفر و کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجارهای روز چهارشنبه در دستگاه‌های بی‌سیم نیز به‌طور هماهنگ اتفاق افتاده تصاویر متعددی از این انفجارها منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درحالی که برخی گزارش‌ها، سناریوهایی مانند جاسازی مقداری مواد منفجره در پیجرها در زمان تولید و فعال شدن آن از طریق دریافت پیام را دلیل احتمالی انفجار هماهنگ پیجرها اعلام کرده‌اند، هنوز دلیل موج دوم انفجارها که طیف گسترده‌تری از ابزارها را در برمی‌گیرد، روشن نیست.

برخی گزارش‌ها به اجرای سناریوی مشابه پیجرها در بی‌سیم‌ها اشاره کرده‌اند که هنوز به‌طور رسمی تایید نشده است.

حزب‌الله لبنان، اسرائیل را مسئول این حمله‌ها معرفی کرده و وعده انتقام داده است. اما تا کنون مقامات اسرائیل درباره این اتهام اظهارنظر نکرده‌اند.

آمریکا نیز هم در زمینه انفجار پیجرها و هم انفجارهای روز چهارشنبه اعلام کرد در جریان عملیات قرار نداشته و در آن مشارکت نداشته است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است روز جمعه برای بررسی موضوع تشکیل جلسه دهد.

بیشتر از جهان