مدیر بخش میزبانی جام جهانی عربستان سعودی: ما از ورزش‌دوستان با گرایش جنسی متفاوت نیز استقبال می‌کنیم

حامد البلوی: «به شما احترام گذاشته خواهد شد. از شما در عربستان سعودی استقبال خواهد شد.»

هواداران فوتبال عربستان سعودی‌ــ Khaled DESOUKI / AFP

حامد البلوی، رئیس واحد پیشنهاد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ عربستان سعودی، گفت کشورش پذیرای تمام بازدیدکنندگان، از جمله افراد با گرایش جنسی متفاوت، است.

به گزارش رویترز، فیفا رقابت برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را به متقاضیان عضو کنفدراسیون‌های آسیا و اقیانوسیه محدود کرده است، زیرا مراکش، پرتغال و اسپانیا به‌صورت مشترک میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ خواهند بود.

قرار است میزبان‌ها به‌صورت رسمی در ۱۱ دسامبر در کنگره فیفا معرفی شوند و تقریبا قطعی است که پیشنهاد عربستان سعودی پذیرفته خواهد شد زیرا تا پایان مهلت تعیین‌شده در اواخر سال گذشته، هیچ رقیب دیگری برای میزبانی ابراز تمایل نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البلوی در پاسخ به سوال اسکای اسپورتس در مورد حضور هواداران با گرایش جنسی متفاوت در کشورش، گفت: «به شما احترام گذاشته خواهد شد. از شما در عربستان سعودی استقبال خواهد شد، همان‌طور که این احترام و استقبال شامل همه افراد از سراسر جهان می‌شود.»

او در ادامه افزود: «ما به حریم خصوصی همه مهمانانمان احترام می‌گذاریم. در چند سال گذشته، شاهد حضور میلیون‌ها مهمان در عربستان سعودی بوده‌ایم. ما میزبان بیش از صد رویداد ورزشی بوده‌ایم که بیش از سه میلیون هوادار در آن شرکت کردند و از تجربه‌شان لذت بردند.»

«مردم باید خودشان درباره عربستان سعودی اطلاعات کسب کنند و بهترین راه این است که بیایند و از نزدیک ببینند. آن‌ها با مردم مهمان‌نواز عربستان سعودی روبه‌رو خواهند شد. ما دوست داریم پذیرای همه مهمانان باشیم.»

عربستان سعودی در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در ورزش‌های پرطرفدار مانند فوتبال، اتومبیل‌رانی، بوکس و گلف کرده است.

البلوی گفت: «ما این کار را برای اینکه تیتر خبرها شویم انجام نمی‌دهیم، این کار را برای مردممان انجام می‌‌دهیم. ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم سعودی‌ها زندگی طولانی‌تر و شادتری داشته باشند و این چیزی است که به آن افتخار می‌کنیم.»

بیشتر از ورزش