ترامپ همراه با ونس و ایلان ماسک به محل تلاش برای ترورش بازمی‌گردد

دونالد ترامپ برای پیروزی در ایالت پنسیلوانیا باید مشارکت رای‌دهندگان را در مناطق محافظه‌کاری مانند باتلر افزایش دهد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، قصد دارد روز شنبه پنجم اکتبر (چهاردهم مهر) به منطقه باتلر در ایالت پنسیلوانیا بازگردد؛ یعنی همان‌جایی که در ماه ژوییه مرد مسلحی قصد ترورش را داشت و نگرانی‌های مرتبط با حفاظت از او را افزایش داد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ نامزد جمهوری‌خواهان را در گردهمایی انتخاباتی پنسیلوانیا قرار است چهره‌هایی از جمله جی‌دی‌ ونس، معاون ترامپ، و ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی، همراهی کنند.

کارزار انتخاباتی ترامپ در حالی  این سخنرانی را برنامه‌ریزی کرده که در۳۰ روز باقی‌مانده تا انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، تلاش جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر رای‌دهندگان آمریکایی افزایش یافته است.

ترامپ اگر می‌خواهد در ماه نوامبر در ایالت پنسیلوانیا پیروز میدان باشد، باید مشارکت رای‌دهندگان را در مراکز محافظه‌کاری مانند شهرستان باتلر با جمعیتی عمدتا سفیدپوست و ساکن روستاهای حومه‌ شهرها افزایش دهد. در سوی دیگر، کارزار کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، نیز تلاش‌هایش را در پنسیلوانیا گسترش داده و هریس به عنوان بخشی از فعالیت‌ها برای کسب رای در ایالت‌های نوسانی، بارها به آنجا رفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارزار انتخاباتی ترامپ پیش‌بینی می‌کند که در مراسمی که با عنوان «ادای احترام به روح آمریکایی» نام‌گذاری شده است، ده‌ها هزار نفرشرکت کنند. بنا بر گزارش‌ یک صفحه محلی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، هتل‌ها و مسافرخانه‌های محلی پر شده‌اند و برخی مسافران مشتاق برای حضور در محل سخنرانی ترامپ، از روز جمعه به باتلر رفته‌اند.

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، گفت: «ترامپ مشتاقانه منتظر بازگشت به باتلر است تا به قربانیان آن روز غم‌انگیز ادای احترام کند. تمایل مردم پنسیلوانیا برای حضور در گردهمایی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان‌هنده قدرت و انعطاف‌پذیری مردم آمریکا است.»

ترامپ ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی در این گردهمایی حاضر خواهد شد. او در قالب طنزی تلخ، گفت که احتمالا سخنرانی‌اش را با عبارت «همانطور که می‌گفتم ...» شروع خواهد کرد تا از لحظه‌ای که اظهاراتش با تیراندازی یک مرد مسلح به سوی او قطع شد و ناتمام ماند، یاد کند.

توماس متیو کروکس ۲۰ ساله در روز سیزدهم ماه ژوییه، با تیراندازی در محل سخنرانی دونالد ترامپ باعث کشته شدن یکی از حاضران و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. جوان مهاجم در جریان این حادثه، با شلیک ماموران پلیس مخفی هدف گرفته و کشته شد. دونالد ترامپ نیز بر اثر این حمله از ناحیه گوش آسیب دید.

اینکه کروکس آن روز چگونه توانست به بالای ساختمانی در فاصله کم از محل سخنرانی ترامپ برود و تیراندازی کند، از جمله سوالات بی‌شماری است که درباره بدترین شکست امنیتی سرویس مخفی آمریکا در دهه‌های اخیر، بی‌پاسخ مانده است. موضوع دیگر نیز انگیزه او از این اقدام است که هنوز مشخص نشده است.

اف‌بی‌آی در هفته‌های گذشته با انتشار بیانیه‌ای، تاکید کرد در حالی که تحقیقات در مورد تیراندازی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که «تیرانداز به‌تنهایی عمل کرده، تحقیقات ادامه می‌یابد تا مشخص شود آیا در این توطئه ترور همدست‌هایی هم وجود داشته است یا خیر».

ریچ گلدینگر، دادستان منطقه باتلر، این هفته به رسانه‌ها گفت: «همه تلاش خود را دوچندان می‌کنند تا مطمئن شوند که گردهمایی روز شنبه ترامپ ایمن و درست برگزار می‌شود.»

مایک اسلپ، کلانتر منطقه، نیز گفت که براورد می‌کند سرویس مخفی آمریکا در حال استقرار امکاناتی «چهار برابر» چیزی است که ماه ژوییه برای سخنرانی نماینده جمهوری‌خواهان تدارک دیده بود.

ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین و مالک شبکه اجتماعی ایکس که پیش از این نیز از ترامپ اعلام حمایت کرده بود، با انتشار پستی نوشت که برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان در باتلر حاضر خواهد شد.

شهرستان باتلر در پنسیلوانیا واقع شده که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، یک ایالت چرخشی محسوب می‌شود و برای ترامپ بسیار مهم است. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هر دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، حدود ۶۶ درصد آرا را در آن منطقه به دست آورد؛ جایی که میزان مشارکت حدود ۸۰ درصد است.

بیشتر از جهان