نفتالی بنت: برخلاف آن‌ها غیرنظامیان را نمی‌کشیم و به رهبر و تاسیسات هسته‌ای حمله می‌کنیم

نخست‌وزیر سابق اسرائیل هدف اصلی حملات نظامی کشورش به ایران را «سرنگونی رژیم وحشی، فاسد و نالایق جمهوری اسلامی ایران، قبل از دستیابی به سلاح هسته‌ای» می‌داند

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در واکنش به درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا برای رعایت «تناسب» در پاسخ نظامی اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ایران، مجموعه حملات سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن در منطقه و هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی اسرائیل را یادآوری کرد.

این نظریه‌پرداز برجسته اسرائیلی و رهبر حزب راست‌گرای یامینا، در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «رئیس‌جمهوری بایدن گفت اسرائیل می‌تواند از ایران انتقام بگیرد، اما این پاسخ باید متناسب باشد. او همچنین از اسرائیل خواست که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند. بیایید ببینیم متناسب به چه معنا است و در تاسیسات هسته‌ای آنان چه می‌گذرد.»

او می‌افزاید: «ایران بیش از ۳۰ سال است که اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخته است. این اختاپوس وحشتناک دست‌هایش مانند حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی و غیره را برای محاصره و حمله به اسرائیل فرستاد.» و ادامه می‌دهد: این «تروریست‌های وحشی» را جمهوری اسلامی تامین مالی کرد، آموزش داد و مسلح کرد. حماس و جهاد اسلامی به‌عنوان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در غزه، «هزاران اسرائیلی بی‌گناه را به قتل رساندند، سوزاندند، به آن‌ها تجاوز کردند، زخمی کردند و ربودند».

نفتالی بنت همچنین یادآور شد که حزب‌الله لبنان، دیگر گروه نیابتی جمهوری اسلامی، ۱۰ هزار موشک به شمال اسرائیل شلیک کرد و «ده‌ها اسرائیلی، از جمله کودکانی را که فوتبال بازی می‌کردند، به قتل رساند». او سپس به شلیک مستقیم حدود ۱۹۰ موشک بالیستک از ایران به سمت اسرائیل و مراکز شهرهایی مانند تل‌آویو در سه‌شنبه گذشته و همچنین شلیک حدود ۳۵۰ پرتابه در ماه آوریل به خاک اسرائیل اشاره و تاکید کرد که اگر فناوری‌های دفاعی پیشرفته اسرائیل نبود، هزاران غیرنظامی دیگر کشته می‌شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع سابق اسرائیل چنین ادامه می‌دهد:‌ «بنابراین، چه پاسخی متناسب خواهد بود؟ اینکه اسرائیل هزاران ایرانی بی‌گناه را بکشد، به آن‌ها تجاوز کند و بسوزاند؟ نه، ما این کار را نمی‌کنیم. آیا اسرائیل باید به‌طور ممتد ۱۰ هزار موشک به سمت شهرهای ایران شلیک کند؟ ما این کار را هم نمی‌کنیم. اسرائیل می‌تواند عملیاتی بسیار کمتر از کاری را که رژیم ایران با ما کرد، انجام دهد.»

نفتالی بنت معتقد است حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، حمله به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و ضربه زدن و فلج کردن منابع اقتصادی جمهوری اسلامی سه راهکاری‌اند که باید علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت که البته «تنها کسری از آنچه را ایران با اسرائیل کرد» جبران می‌کند و در واقع «پاسخی متناسب» هم نخواهد بود، چون بسیار کمتر است.

نخست‌وزیر سابق اسرائیل هدف اصلی حملات نظامی کشورش به ایران را «سرنگونی رژیم وحشی، فاسد و نالایق جمهوری اسلامی ایران، قبل از دستیابی به سلاح هسته‌ای» می‌داند؛ اگرچه معتقد است دستیابی به چنین هدفی مدتی طول خواهد کشید اما انتظار دارد روند آن از هفته جاری آغاز شود.

نفتالی بنت هشدار داد: «اگر ما حالا برنامه هسته‌ای آن‌ها را از بین نبریم دیگر معلوم نیست که چه زمان بتوانیم این کار را انجام دهیم. رژیم ملاها اس‌کیو ۱۰ (SQ10) را به دست آورده است، یعنی برای تولید ۱۰ بمب هسته‌ای به اندازه کافی اورانیوم با درجه خلوص بالا در اختیار دارند. رژیم حالا در تلاش برای تولید دستگاه چاشنی بمب هسته‌ای است که جهان دیگر نمی‌تواند آن را ردیابی کند. به عبارت دیگر، ممکن است با انفجار یک بمب آزمایشی در بیابان‌های ایران از خواب بیدار شویم و آن لحظه است که خاورمیانه به یک کابوس هسته‌ای تبدیل خواهد شد.»

هم‌زمان با افزایش احتمال حمله نظامی اسرائیل به خاک ایران در ساعات و روزهای آینده، مقام‌های سیاسی و نظامی تهران دائما در حال تکرار جملاتی تهدیدآمیز علیه دولت نتانیاهو و مردم اسرائیل‌اند و هشدار می‌دهند که در صورت حمله هوایی ارتش اسرائیل به تهران و شهرهای دیگر ایران، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نیز مجددا و گسترده‌تر به شهرهای اسرائیل حمله خواهند کرد؛ وضعیتی که نگرانی‌ها بابت آغاز جنگی گسترده در خاورمیانه و کشته، زخمی و آواره شدن میلیون‌ها غیرنظامی دیگر را به بالاترین حد ممکن رسانده است.