۴۲ مدیر، اتاق بازرگانی را ترک کردند

سایت نود اقتصادی ادعا کرده برخی از این افراد تابعیت خارجی دارند و قصد ترک ایران را دارند

نود اقتصادی همچنین احتمال داده است غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، در سال ۱۴۰۱ از سمت خود کناره‌گیری کند‌ـ tccim.ir

سایت «نود اقتصادی» خبر داد ۴۲ مدیر اتاق بازرگانی در روزهای پایانی سال با درخواست «بازخریدی»، اتاق بازرگانی را ترک کرده‌اند.

این سایت روز پنجشنبه ۲۶ اسفند نوشت در میان مدیران «بازخریدی» نام دبیرکل، معاون بین‌الملل، معاون امور مجلس، معاون حقوقی، معاون امور استان‌ها، مدیر روابط عمومی، معاون کسب و کار، معاون فاوا و بخشی از مدیران میانی اتاق بازرگانی دیده می‌شود.

«نود اقتصادی» ادعا کرده برخی از این افراد مانند مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، تابعیت خارجی دارند و قصد ترک ایران را دارند.

این سایت همچنین احتمال داده است غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، در سال ۱۴۰۱ از سمت خود کناره‌گیری کند.

اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران تاکنون درباره این خبر اظهار‌نظری نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز‌های اخیر، برخی کانال‌های تلگرامی نیز، که گفته می‌شود به نهاد‌های امنیتی در ایران وابسته‌اند، ادعا کرده‌‌اند تعدادی از مدیران سازمان بورس از ایران خارج شده‌اند.

در هفته جاری هم گروه «عدالت علی» با انتشار اسنادی، مدعی شد سازمان اطلاعات سپاه خواستار ممنوع‌الخروج شدن  ۳۷ مدیر میانی دولت روحانی شده است. طبق این اسناد، ۲۲ نفر از این مدیران در حوزه نفت و گاز مسئولیت داشته‌ و معاون حقوقی سازمان اطلاعات سپاه نام آن‌ها را در نامه‌ای برای علی القاصی‌ مهر، دادستان تهران، ارسال کرده است.

بسیاری از نهاد‌های مالی و تجاری و اقتصادی ایران در چند سال گذشته، با حواشی و بحران‌ها و اختلاف‌های داخلی قابل توجهی دست به گریبان بود‌ه‌اند.

در سال‌های اخیر، گروهی از مدیران این نهاد‌ها برکنار، بازداشت یا از ایران خارج شده‌اند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله این نهادها است که به گفته حجت عبدالملکی، تاکنون ۳۵۰ مدیر آن برکنار شده‌اند. عبدالملکی به‌عنوان اصلی‌ترین فرد تصمیم‌گیرنده در این وزارتخانه، همچنین اعلام کرده است ۶۵۰ مدیر دیگر را برکنار خواهد کرد.

او گفته است این هزار مدیر «ناکارآمد» هستند و تمام افرادی که تاکنون «ما عذر آن‌ها را خواستیم یا بازنشست شدند یا از سازمان‌های دیگر به وزارت کار مامور شده بودند.»

بیشتر از اقتصاد