نخست‌وزیر ژاپن از یک انفجار در محل سخنرانی‌اش نجات یافت

در‌پی این حادثه، سخنرانی نخست‌وزیر ژاپن لغو و او به مقر پلیس منتقل شد

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، از یک انفجار در محل سخنرانی‌اش در نزدیکی اوزاکا جان سالم به‌در برد.

به گزارش رویترز، سخنرانی نخست‌وزیر ژاپن در‌پی این حادثه، لغو و او به مقر پلیس منتقل شد.

این حادثه در بندر ماهیگیری سایکازاکی در استان واکایاما، حدود ۶۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اوزاکا، رخ داد. پس از پایان بازدید از این بندر، فومیو کیشیدا سخنرانی‌اش را آغاز کرد، اما مردی در همان ابتدای سخنرانی به سوی او بمبی دودزا پرتاب کرد. در‌پی آن، نیروهای امنیتی نخست‌وزیر را بدون آنکه هیچ آسیبی به او رسیده باشد، از محل خارج کردند.

نیروهای امنیتی بی‌درنگ مردی ۲۰ تا ۳۰ ساله را که گفته می‌شود عامل این انفجار است دستگیر کرده‌اند. هنوز مشخص نیست او با چه انگیزه‌ای دست به این حمله زده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که ژاپن ماه آینده میزبان گروه هفت در نشست هیروشیما خواهد بود. قرار است نخست‌وزیر پیش از این نشست، با وزیران خارجه گروه هفت در شهر تفریحی کاریوزاوا دیدار کند.

کمتر از ۹ ماه پیش در ژوئیه ۲۰۲۲، شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، در شهر «نارا» و در حال سخنرانی انتخاباتی از پشت هدف گلوله قرار گرفت و چند ساعت پس از آن، در بیمارستان جان باخت.

ضارب، تتسویا یاماگامی، مردی ۴۱ ساله، سال‌ها پیش یکی از اعضای نیروهای مسلح ژاپن بود و استفاده از سلاح را به خوبی بلد بود. او پس از دستگیری گفت که از آبه «ناراضی» است و هدفش کشتن او بود.

ترور آبه در حالی روی داد که ماموران امنیتی در محل حضور داشتند، اما روشن نیست چرا آن‌ها نتوانستد از نزدیک شدن ضارب به نخست‌وزیر پیشین ژاپن جلوگیری کنند.

بیشتر از جهان