شرکت هواپیمایی امارات از طرح تاسیسات مهندسی ۹۵۰ میلیون دلاری رونمایی کرد

این تاسیسات به‌عنوان مرکزی برای پیشرفت در خدمات مهندسی هوانوردی تجاری در خاورمیانه عمل خواهد کرد

مجتمع جدید قرار است موقعیت دبی را به‌عنوان یک مرکز جهانی هوانوردی تقویت کند _ AFP

شرکت هواپیمایی امارات از برنامه‌هایش به منظور سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری برای ساخت تاسیسات مهندسی در دبی رونمایی کرد.

به گزارش عرب نیوز، بر اساس بیانیه منتشرشده از طرف این شرکت، مجتمع جدید یک میلیون متر مربع وسعت دارد و قرار است موقعیت دبی را به‌عنوان یک مرکز جهانی هوانوردی تقویت کند.

این بیانیه می‌افزاید که ساخت این تاسیسات برای رفع نیازهای ناوگان هواپیماهای امارات تا دهه ۲۰۴۰ طراحی شده است. این مرکز همچنین به‌عنوان محلی برای پیشرفت در خدمات مهندسی هوانوردی تجاری در خاورمیانه عمل خواهد کرد.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات، در مورد رشد این شرکت در بخش هوانوردی ابراز اطمینان کرد و گفت:‌ «تاسیسات جدید ما را قادر می‌کند که در زمینه نگهداری، تعمیرات اساسی و تمام الزامات مهندسی ناوگان هواپیماهایی کاملا خودکفا باشیم. چنین دستاوردی به ما ثبات عملیاتی، انعطاف‌پذیری و تضمین کیفیت می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تاکید کرد: «با رشد پیش‌بینی‌شده بخش هوانوردی منطقه، تاسیسات مهندسی جدید امارات نقش کلیدی را به‌عنوان مرکز برتر در این زمینه ایفا کرده و مشارکت بازیگران جهانی را در سراسر زنجیره تامین هوانوردی جلب می‌کند.»

مدیر شرکت هواپیمایی امارات اظهار امیدواری کرد که ساخت تاسیسات مهندسی جدید، هزاران شغل فنی ایجاد کند و به اقتصاد دبی ارزش بیشتری ببخشد.

به گفته او، این مرکز مهندسی طیف گسترده‌ای از خدمات تخصصی هواپیما، شامل بررسی‌های معمول و برنامه‌های تعمیر و نگهداری سبک تا سنگین را ارائه می‌دهد.

علی مبارک السوری، از معاونان اجرایی شرکت هواپیمایی امارات، نیز در این زمینه گفت: «انتظار می‌رود کار ساخت فاز یک در سال ۲۰۲۴ آغاز و در سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.»

او افزود: «تمهیداتی برای توسعه بیشتر فراهم شده است که ظرفیت در فاز دو را مطابق با رشد ناوگان امارات و نیازهای عملیاتی دوبرابر می‌کند.»

به گفته این مقام شرکت امارات، مجتمع مهندسی جدید در طراحی خود از مصالح ساختمانی سبز و پایدار، پنل‌های خورشیدی و تنظیم سیستم‌های بازیافت روغن و فاضلاب استفاده خواهد کرد تا مطابق با برنامه‌های محیط زیستی باشد.

روز دوشنبه نیز در اولین روز نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳، شرکت هواپیمایی امارات قراردادی ۵۲ میلیارد دلاری با شرکت هواپیماسازی بوئینگ منعقد کرد. شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، مدیرعامل و رئیس هواپیمایی امارات، گفت که این شرکت ۹۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خریداری می‌کند که ۵۵ فروند از آن‌ها مدل ۷۷۷-۹ و ۳۵ فروند نیز ۷۷۷-۸ است. او در عین حال افزود که امارات پنج فروند هواپیمای ۷۸۷ دریم‌لاینرز را نیز به سفارش قبلی ۳۰ هواپیما اضافه خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی امارات در جایگاه یکی از موتورهای اصلی اقتصادی دبی در کنار بازار پررونق املاک و مستغلات، سود شش‌ماهه خود را ۲.۷ میلیارد دلار اعلام کرده است. این رقم از ۱.۲ میلیارد دلار برای مدت مشابه در سال گذشته، افزایش یافته است و این شرکت هواپیمایی را برای یک سال رکوردشکنی دیگر آماده می‌کند.

بیشتر از جهان