«جو بایدن هالیوودی»؛ حزب دموکرات در زرق‌و‌برق هالیوود غرق شده است

همان روزی که بایدن سراغ دستگاه خودپرداز هالیوود رفت، ترامپ در کلیسای سیاه‌پوستان در دیترویت حضور داشت؛ ترامپ در حال جداسازی لایه‌‌های ائتلاف دموکراتی است که هویت مشترکش را از دست داده است

رویدادی که جورج کلونی و جولیا رابرتس در لس‌آنجلس ترتیب داده بودند ۳۰ میلیون دلار کمک مالی برای کارزار انتخاباتی جو بایدن جمع‌آوری کرد. دنیل هنینگر در مقاله‌ای که در وال‌استریت ژورنال منتشر شده است می‌نویسد سیاست واقعی همین بود که جو بایدن را ملزم کرد تا معاونش، کامالا هریس، را راهی نشست سوییس در مورد پایان جنگ اوکراین کند، و خودش از جلسه گروه هفت در اروپا مستقیم به رویداد هالیوودی جمع‌آوری کمک‌های مالی پرواز کرد.

او در ادامه می‌نویسد ویدیویی از این رویداد منتشر شد که نشان می‌داد بایدن در وضعیت آرمانی نیست و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق، او را به خارج از صحنه هدایت می‌کند؛ و می‌افزاید: «این بار را به آقای بایدن می‌بخشیم، چه کسی است که پس از پرواز بر فراز ۹ منطقه زمانی، حتی برای ۳۰ میلیون دلار، خسته نشود؟ تاکنون، مشکل شناختی برای رای‌دهندگان جا افتاده است، مگر اینکه در مناظره هفته آینده بایدن خشکش بزند یا به زبانی نامفهوم صحبت کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به عقیده هنینگر، مشخص بود که حزب دموکرات در زرق‌و‌برق هالیوود غرق شده است. تصویر عمومی این حزب تقریبا با چهره‌های مشهور تعریف می‌شود و این برای پیروزی در انتخابات سراسری خوب نیست.

هنینگر می‌نویسد فهرست چهره‌های مشهوری که به دموکرات‌ها پیوسته‌اند تمامی ندارد. اما جمهوری‌خواهان چه؟ از دونالد ترامپ که بگذریم، هیچ‌کس جمهوری‌خواهان را به افراد مشهور ربط نمی‌دهد. در میان نخبگان، هیچ‌کس به اندازه جمهوری‌خواهان، چه سیاستمداران منتخبشان چه حامیانشان، از این دایره خارج نیست.

نویسنده با اشاره به اینکه جمهوری‌خواهان همواره آماج حملات دموکرات‌ها بوده‌اند، اضافه می‌کند جورج دبلیو بوش، که دو بار انتخاب شد، را تمسخر کردند که یک احمق جمهوری‌خواه اهل تگزاس است. رونالد ریگان؟ بازیگری «خرده‌پا». مجموعه اعتقادات سنتی جمهوری‌خواهان تقریبا در همه زمینه‌ها‌ــ از فرهنگ گرفته تا نژاد، ارزش‌های اجتماعی، مد، حتی سلیقه غذا‌ــ غیرقابل قبول تلقی می‌شود. مگر می‌شود یک فرد علاقه‌مند به غذا جمهوری‌خواه باشد؟

او در ادامه با نگاهی انتقادی می‌نویسد اما دهه‌ها وابستگی حزب دموکرات به چهره‌های مشهور هیچ مشکلی نداشته است. رقابت‌ انتخاباتی تنگاتنگ است و در این شرایط نمایش پرواز رئیس‌جمهوری وقت از اروپا به هالیوود ضرورتی ندارد، اما او «جو هالیوودی» است.

چند روز پس از رویداد جمع‌آوری کمک مالی ۳۰ میلیون دلاری، بایدن اعلام کرد ۵۰ میلیون دلار هزینه تبلیغی می‌کند که ترامپ را در قامت «مجرمی محکوم» به تصویر بکشد.

هنینگر می‌نویسد همان روزی که بایدن سراغ دستگاه خودپرداز هالیوود رفت، ترامپ در کلیسای سیاه‌پوستان در دیترویت حضور داشت. واقعیت نظرسنجی‌ها را که ترامپ در حال جداسازی لایه‌های ائتلاف سنتی دموکرات‌ها‌ــ سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها، جوانان و احتمالا حتی یهودی‌ها‌ــ است دشوار می‌توان سرکوب کرد. پایگاه دموکرات زمانی چیزی شبیه هویت مشترک داشت، اما اکنون دیگر چندان مشهود نیست و زمان برای اصلاح این مسئله رو به اتمام است.

هنینگر در پایان می‌نویسد مجمع ملی دموکرات‌ها در شیکاگو در ماه اوت در پیش است و اعتراض‌های ضداسرائیلی شدیدتر شده و در مسیر تحسین انتفاضه قرار گرفته است. محکومیت هانتر بایدن نیز بار مضاعفی بر دوش متزلزل بایدن است. کارزار انتخاباتی جو بایدن به شوکی مثبت نیاز دارد و پیش‌بینی اینکه آن را از کجا دریافت خواهد کرد دشوار است.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه