تیم کریکت افغانستان برای نخستین‌بار به نیمه‌نهایی جام جهانی راه یافت

راشد خان، کاپیتان تیم کریکت افغانستان، در تماس تلفنی «از حمایت‌ها و دعاهای» وزیر خارجه طالبان تشکر کرد

اعضای تیم کریکت افغانستان پس از راه یافتن به نیمه‌نهایی جام جهانی-ACBofficials/X@

تیم کریکت افغانستان با شکست دادن بنگلادش، برای نخستین‌بار به نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰آوره راه یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، هند با شکست دادن استرالیا و افغانستان با شکست دادن بنگلادش، دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی را برگزار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تیم کریکت بنگلا‌دش با از دست دادن تمام بازیکنانش نتوانست هدفی را که تیم کریکت افغانستان تعیین کرده بود، براورده کند. افغانستان زمانی بنگلادش را با هشت ران شکست داد که هفت توپ به هدف تعیین‌شده باقی مانده بود. لحظات پایانی این بازی هیجان‌انگیز زیر باران در شهر کینگزتون سنت وینسنت دنبال شد و بازی با پیروزی افغانستان به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راشد خان، کاپیتان تیم کریکت افغانستان، راه یافتن تیمش به نیمه‌نهایی جام جهانی یک «رویا» توصیف کرد و گفت نمی‌تواند احساساتش را در قالب کلمات بیان کند.

در برخی شهرهای جنوب و شرق افغانستان مردم برای ابراز شادمانی از پیروزی تیم کریکت افغانستان به خیابان‌ها ریختند.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، حامد کرزی، اشرف غنی و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی با انتشار پیام‌هایی پیروزی تیم کریکت افغانستان را تبریک گفتند. متقی در تماس تصویری با راشد خان، پیروزی تیم کریکت افغانستان را تبریک گفت و ادعا کرد که امارت طالبان سیاست و ورزش را از هم جدا می‌داند.

وزیر خارجه طالبان افزود: «افغان‌ها در همه میدان‌ها در حال پیروزی‌اند.» راشدخان هم در پاسخ به امیرخان متقی گفت: «از حمایت و دعاهای همیشگی شما سپاسگزاریم.»

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان که در تبعید در امارات متحده عربی زندگی می‌کند، در پیام تبریکش به بازیکنان تیم کریکت افغانستان آن‌ها را «شیرهای آبی» خطاب کرد.

 با اینکه طالبان و بسیاری از هواداران تیم کریکت افغانستان پیروزی این تیم را جشن گرفتند و به بازیکنان تبریک گفتند، برخی دیگر از شهروندان افغانستان این تیم را «تیم کریکت طالبان» می‌دانند.

 

راشد خان و سایر اعضای تیم کریکت افغانستان پیش از این بارها با سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله طالبان و دیگر مقام‌های این گروه در کابل ملاقات کرده‌اند. شماری از کاربران ضمن بازنشر عکس‌های ضیافت حقانی برای راشد خان و اعضای تیم کریکت، یک توییت راشد خان را نیز که در آن از انس حقانی، عضو ارشد شبکه حقانی، بابت تماس تلفنی و احوالپرسی هنگام بیماری تشکر کرده است، بازنشر کردند.

بیشتر از ورزش