عروسی امبانی‌ها: جشن و سرور چند صد میلیون دلاری

همه‌چیز در تاریخ ۱۲ ژوییه، زمانی که آنانت و رادیکا سرانجام در جشنی سه‌روزه ازدواج کنند به اوج می‌رسد

تصویر خانوادگی امبانی‌ها /shloka_ambani

پس از نامزدی در سال ۲۰۲۳ و زنجیره‌ای تمام نشدنی از جشن‌های پیش از عروسی، آنانت امبانی و مرچنت رادیکا قرار است به‌زودی در بمبئی ازدواج کنند.

تا سال قبل، عروسی ایشا امبانی، دختر موکش امبانی، میلیاردر هندی، با هزینه هفت میلیارد روپیه (۸۶ میلیون دلار)، یکی از مجلل‌ترین عروسی‌های هندی در تمام دوران نام گرفته بود. در این عروسی مجلل که سال ۲۰۱۸ در اودایپور هند، دریاچه کومو در ایتالیا و خانه امبانی‌ها در بمبئی برگزار شد، حتی بیانسه نیز روی صحنه رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال به نظر می‌رسد جشن عروسی آنانت، برادر ایشا، با رادیکا مرچنت، از همه‌جهت، چند برابر پرشکوه‌تر و البته پرهزینه‌تر از عروسی قبلی باشد. از ژانویه گذشته، چندین جشن قبل از عروسی شامل مهمانی‌های باشکوه در قاره‌های مختلف، مهمانی روی دریا در اروپا با حضور فهرستی از خوانندگان معتبر بین‌المللی از گرفته ریانا تا کیتی پری، بک استریت بویز و جاستین بیبر در حال برگزاری است. گفته می‌شود هزینه‌های این عروسی  از چندصد میلیون دلار خواهد گذشت. منابع معتبر منتظر خواهند مانند تا تحمین‌های خود را پس از آخرین جشن‌ها اعلام کنند. 

روز چهارشنبه سوم ژوییه هم مراسم «مامرو» که یک سنت مهم در عروسی‌های گجراتی است، در آنتیلیا، عمارت مجلل امبانی‌ها، که با گل‌ها رنگی و چراغ‌های طلایی تزیین شده بود، برگزار شد. در این مراسم، اقوام نزدیک مادر داماد با اهدای هدایایی به عروس و داماد برای‌ آن‌ها آرزوی خیر و برکت می‌کنند.



رادیکا مرچنت، نامزد انانت امبانی، در این رویداد، لباس سنتی پرکاری با حاشیه طلاکاری‌شده از خانه مد فاخر هندی، مانیش مالهوترا (Manish Malhotra) به تن داشت و طلا و جواهرات عروسی مادرش سبک او را تکمیل می‌کرد.

در ادامه، امبانی‌ها جشن «سانجیت» را پنجم ژوییه در مرکز فرهنگی نیتا موکش امبانی برگزار کردند. سانجیت یکی از مراسم سنتی هندی پیش از عروسی با مضمون «جشن دل‌ها» است و طبق دعوت‌نامه‌ای که برای مهمانان فرستاده شد، به حضار «شبی پر از آواز، رقص و شگفتی» وعده داده شد. این رویداد که مخصوص جشن و پایکوبی خانواده و دوستان عروس و داماد است و مدوری دیکسیت، خوشی کاپور، سلمان‌خان، رانبیر کاپور و بسیاری از افراد مشهور دیگر در آن حضور داشتند.

همه‌چیز در تاریخ ۱۲ ژوییه، زمانی که آنانت و رادیکا سرانجام در جشنی سه‌روزه در مرکز جهانی جیو، یک منطقه تجاری و فرهنگی ۷.۴ هکتاری در بمبئی، متعلق به صنایع رلیانس (Reliance) خانواده آمبانی، ازدواج کنند، به اوج می‌رسد.

جشن سه‌روزه عروسی این زوج با «شوبه ویوا» یا عروسی فرخنده آغاز خواهد شد.

این زوج برای دعوت کردن مهمانان‌ به بزرگ‌ترین عروسی سال، دو دعوت‌نامه متفاوت داشتند. یکی از دعوت‌نامه‌ها که به تعداد کم و برای مهمانان خیلی خیلی مهم (VVIP) و خیلی مهم (VIP) ارسال شد، جعبه موزیکال قرمزی بود که داخل آن یک معبد نقره‌ای خیره‌کننده قرار داشت و در آن مجسمه خدایان هندی گانشا و رادا کریشنا از طلا گذاشته شده بود. علاوه بر معبد، یک جعبه نقره‌ای دیگر نیز داخل جعبه قرمز وجود داشت که حاوی کارت دعوت اصلی بود. کنار این کارت دعوت، شیرینی‌ و میوه‌ خشک نیز برای مهمان‌ها فرستاده شد. امبانی‌ها همراه با آن، یک یادداشت دست‌نویس هم برای همه مهمانان ارسال کردند.

 

به گزارش ایندیا تودی، دعوت‌نامه دوم که برای چهره‌هایی چون آمیتاب باچان، شاهرخ خان، سلمان خان، عامر خان و رانبیر کاپور و دیگر مهمانان ارسال شده، یک جعبه طلایی کوچک‌تر است که معبدی از نقره در ابعاد کوچک‌تر و قابل‌حمل، با مجسمه‌های طلای خدایان هندو در آن قرار دارد. این دعوت‌نامه صفحات مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها به یکی از آیین‌های هندو اشاره می‌کند و دست‌نوشته امبانی‌ها نیز در یکی از صفحات آن قرار دارد.

در ادامه جدول زمانی رویدادهای مختلف عروسی امبانی که با جشن نامزدی شروع شد، آورده شده است.

نامزدی: ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ (۸ دی ۱۴۰۱)

مراسم مهندی: ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی ۱۴۰۱)

جشن نامزدی: ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۹ دی ۱۴۰۱)

مهمانی قبل از عروسی: ۱ تا ۳ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ تا ۱۳ اسفند ۱۴۰۲)

مهمانی روی کروز در اروپا: ۲۹ مه تا ۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳)

مراسم سانجیت: ۴ ژوییه ۲۰۲۴ (۱۴ تیر ۱۴۰۳)

عروسی اصلی: ۱۲ تا ۱۴ ژوییه ۲۰۲۴ (۲۲ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳)

بیشتر از زندگی