تردید چهره‌‌های دموکرات پس از مراسم مجمع ملی دموکرات‌ها؛ هنوز برای جشن گرفتن خیلی زود است

دموکرات‌ها ممکن است به چیزی بیش از شادی نیاز داشته باشند تا آ‌ن‌ها را در نوامبر به موفقیت برساند

هیئت نمایندگی مینه‌سوتا پس از اینکه سایر هیئت‌های نمایندگی پس از سخنرانی پذیرش [سمت معاونت] فرماندار تیم والز از «یونایتد سنتر» خارج شدند، همچنان در حال جشن و سرور بود.

درواقع، مینه‌سوتا حزب دموکرات ندارد، یک حزب دموکرات-کشاورز-کارگر (دی‌اف‌ال) دارد. اعضای این هیئت نمایندگی، شعار «دی‌اف‌ال»، نام «والز» و «بزن بریم مربی» - اشاره‌ای به دوره‌ای از زندگی او در مقام هماهنگ‌کننده دفاعی در دبیرستان مانکاتو - سر دادند و جشن گرفتند. اما والز حتی در آنجا حضور نداشت. «خداحافظی ایرلندی» [به معنی] ترک کردن جایی بدون اطلاع دادن به دیگران است، اما خداحافظی اهالی ایالات میانی آمریکا تا جایی که ممکن است طول می‌کشد، که این موضوع [یعنی خداحافظی طولانی] کاملا با شیکاگو همخوانی دارد. اگرچه والز حضور نداشت، اما به‌وضوح تاثیر ماندگاری در سالن باقی گذاشته بود.

لاتونیا ریوز، عضو کمیته ملی دموکرات از مینه‌سوتا، تمامی دستاوردهای پیشروانه را که این ایالت اخیرا به آن دست یافته است، برشمرد و در ادامه به ایندیپندنت گفت: «ما در حال خوش‌گذرانی بودیم، داشتیم ایالت خود را نمایندگی می‌کردیم. ما بهترین ایالت در کشور را داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف این را به من بگوید.»

این جشن پس از سه شب تماما مینه‌سوتایی برگزار شد که شامل اجرای آهنگ «بیایید دیوانه شویم» از پرینس با اجرای جان لجند، شیلا-ای و آریل اونیل بود و به دنبال آن سخنرانی سناتور ارشد مینه‌سوتا، امی کلوبوچار و سخنرانی دلگرم‌کننده خود والز انجام شد. پسر والز، گاس، در لحظه‌ای شورانگیز، که به‌سرعت در فضای مجازی پخش شد، هنگام تماشای سخنرانی پدرش احساساتی شد و در لحظه‌ای به دوربین گفت: «این پدر منه!»

آن گونه که از سخنان فرماندار برمی‌آید، دموکرات‌ها پس از آنکه بیشتر سال را، وقتی جو بایدن در صدر فهرست کاندیداها بود، با احساسات به‌شدت ناامید‌کننده سپری می‌کردند در حال بازگرداندن شادی‌اند.

حتی رادنی دیویس، نماینده سابق جمهوری‌خواه از ایلینوی که در سال ۲۰۲۲ در انتخابات مقدماتی شکست خورده بود، در حال نوشیدن و در اطراف محل سرو غذای سی‌ان‌ان‌ و پولیتیکو دیده شد.

او به ایندیپندنت گفت: «بدیهی است که این کنوانسیون دموکرات‌ها را هیجان‌زده کرده است و حالا، همان‌طور که به آینده نگاه می‌کنیم، واقعا وارد مرحله نهایی مبارزات انتخاباتی می‌شویم.» با این حال، این جمهوری‌خواه توصیه‌ای جدی و واقع‌بینانه درباره ۷۴ روز پایانی رقابت داشت.

او گفت: «من فکر می‌کنم رای‌دهندگان خواهند توانست تصمیم بگیرند که چه کسی را برای ریاست‌جمهوری برگزینند، اما در حال حاضر، وقتی که صحبت از عدد و رقم است، تعداد رای‌دهندگان مردد بسیار محدود است.»

یکی از اعضای کارزار انتخاباتی بایدن به ایندیپندنت گفت، همان‌طور که اینسایدر واشینگتن می‌گوید، این انتخابات بر مبنای «حس و حال» است و بدون تردید یک «تغییر حس و حال» رخ داده است. «ما انتظار یک مجلس ختم را داشتیم – ولی درعوض یک نمایش تیلور سوئیفت داشتیم.»  گروه جوانان «رای‌دهندگان فردا» (Voters of Tomorrow) پس از شب دوم [مجمع ملی دموکرات‌‌ها]، حتی یک مراسم «خوشگل‌ها برای هریس» برگزار کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما با وجود شور و شوق درمورد حضور کامالا هریس در صدر فهرست نامزدها، دموکرات‌ها می‌دانند که نمی‌توانند تنها به حس و حال تکیه کنند. درواقع، یکی از پیام‌های مداوم طی چند شب گذشته این بود که رقابت هنوز تمام نشده است و حزب نمی‌تواند تا زمان شمارش آخرین آرا جشن بگیرد.

در حال حاضر، دموکرات‌ها قطعا جنبش را در دست دارند. اما میشل اوباما، که احتمالا بااستعدادترین سخنران در سیاست دموکرات‌ها باشد، با اینکه از سیاست متنفر است، در سخنرانی‌اش در شب سه‌شنبه از مادر هریس یاد کرد و به حاضران گفت: «فقط ننشینید و گله کنید. کاری انجام دهید.»

«از این رو اگر درباره [هریس] دروغ گفتند -و این کار را خواهند کرد- ما باید کاری انجام دهیم. اگر نظرسنجی بدی دیدیم -و خواهیم دید- باید تلفن را کنار بگذاریم و کاری انجام دهیم. اگر شروع به احساس خستگی کردیم، اگر دوباره احساس ترس به سراغمان آمد، باید خودمان را جمع کنیم، آب به صورتمان بپاشیم، دیگر چه؟»

جمعیت نیز با به همان شیوه با شعار «کاری انجام دهیم» پاسخ داد.

به همین ترتیب، رییس‌جمهوری پیشین، بیل کلینتون، که زمانی «فرماندار جوان» و «مرد میدان [و مرد پیروزی دوباره]» شناخته می‌شد، حالا بیشتر شبیه به یک حکیم سالخورده رفتار کرد و تعدادی پند حکیمانه آرکانزاسی مطرح کرد.

او گفت: «ما مقدار زیادی علوفه در انبار داریم -فقط باید اسب‌هایمان را زین کنیم و با قدرت تا نوامبر حرکت کنیم.»

کلینتون و همسرش هیلاری این را به‌خوبی می‌دانند. تنها هشت سال پیش همه باور داشتند که آن‌ها به کاخ سفید بازخواهند گشت، اما این بار [برعکس دوره قبل آن که بیل کلینتون رییس‌جمهوری بود]، با هیلاری در دفتر بیضی [کاخ سفید] و بیل در حال پختن کوکی‌.

چهار سال پیش از اینکه پای بیل به کاخ سفید باز شود، مایکل دوکاکیس نامزد دموکرات، [در نظرسنجی‌ها] پیشتازی دو رقمی [یعنی اختلاف بیش از ۱۰ درصد با رقیب] داشت و [به قدری به پیروزی خود اطمینان داشت که برای نقل مکان به دفتر کار جدیدش در کاخ سفید آماده می‌شد، به‌طوری که حتی] داشت پرده‌ها را اندازه می‌گرفت. تا اینکه بوش پدر او را به‌دلیل مواضعش درمورد جرایم به‌شدت توبیخ کرد و [به]‌ اینکه عکس تبلیغاتی بدیُمنی در حالی که سوار یک تانک بود از خودش گرفته [بود اعتراض کرد].

کمی بعد از اینکه کلینتون در مجمع ملی دموکرات‌ها روی صحنه آمد، حکیم جفریس، که اگر دموکرات‌ها مجلس را پس بگیرند، رییس مجلس خواهد شد، یکی دیگر از پندهایش را با نقل قول از کتاب مزامیر بیان کرد.

او گفت: «روز یکشنبه برنامه‌ریزی کنید. روز دوشنبه با چالش‌ها مواجه شوید. روز سه‌شنبه در برابر آن‌‌ها اقدام کنید. روز چهارشنبه مشکلات را حل کنید. روز پنج‌شنبه خدا را شکر کنید. روز جمعه با قدرت مبارزه کنید. روز شنبه شروع کنید. چند ساعت بخوابید، روز بعد بیدار شوید و دوباره این کار را انجام دهید تا زمانی که شادمانی، شادمانی، شادمانی در صبح فرابرسد.»

اما دموکرات‌ها ممکن است به چیزی بیش از شادی نیاز داشته باشند تا آ‌ن‌ها را در نوامبر به موفقیت برساند. در شب چهارشنبه، نمایندگان غیرمتعهد [که از هیچ‌کدام از نامزدها حمایت نمی‌کنند] و حامیان فلسطین از اینکه کنوانسیون اجازه نداد نماینده فلسطینی‌ها روی صحن کنوانسیون سخنرانی کند نارضایتی‌شان را ابراز کردند. به‌خصوص با توجه به اینکه والدین یک گروگان اسرائیلی، که حماس او را در اسارت نگه داشته بود، سخنرانی کردند.

با اینکه بیشتر حامیان فلسطین در  محل کنوانسیون گفته‌اند که امیدوارند به نقطه‌ای برسند که بتوانند از هریس حمایت کنند، اواخر شب، چند معترض خارج از محدوده امنیتی [این مراسم]، هریس را عروسک خیمه‌شب‌بازی اسرائیل [خواندند و او را] محکوم کردند. یکی از آن‌ها چفیه‌ای بر چهره و یک کلاه «عظمت را دوباره به آمریکا برگردانیم» بر سر داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان