حضور پررنگ چهره‌های جهان عرب در فرش قرمز افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز

جمانا الراشد، رئیس هیئت‌مدیره، و محمد عسیری، مدیرعامل بنیاد فیلم دریای سرخ، همراه محمد الترکی، تهیه‌کننده سعودی و مدیرعامل سابق این بنیاد، در مراسم افتتاحیه حضور داشتند

از چپ به راست شیفانی باندیا، جمانا الراشد، محمد عسیری و محمد الترکی‌ــ Instagram/redseafilm

فرش قرمز افتتاحیه هشتادویکمین جشنواره فیلم ونیز میزبان شماری از روسای صنعت رسانه و سرگرمی جهان عرب بود.

به گزارش عرب نیوز، جمانا الراشد، رئیس هیئت‌مدیره، و محمد عسیری، مدیرعامل بنیاد فیلم دریای سرخ، همراه محمد الترکی، تهیه‌کننده سعودی و مدیرعامل سابق این بنیاد، در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

البته آن‌ها تنها چهره‌های جهان عرب حاضر در این مراسم نبودند. ریا ابی‌راشد، مجری لبنانی، نیز روی فرش قرمز آمد و پیراهن شنل‌دار صورتی‌رنگی از جورج حبیقه، طراح لبنانی، به تن داشت.

جشنواره فیلم ونیز با نمایش هیجان‌انگیز دنباله فیلم «بیتل‌جوس» از تیم برتون و حضور ستارگان در این رقابت پرزرق‌‌و‌برق آغاز شد.

لیدی گاگا، جورج کلونی، دنیل کریگ، جولیان مور و برد پیت از جمله ستارگان تراز اولی هستند که انتظار می‌رود در ۱۰ روز آینده در طولانی‌ترین جشنواره فیلم جهان، در ونیز در ایتالیا حضور داشته باشند.

بازگشت زرق‌و‌برق و بودجه هنگفت‌ فیلم‌های هالیوودی‌ــ پس از دوره کمرنگ سال گذشته به‌دلیل اعتصاب نویسندگان هالیوود‌ــ با نخستین اکران جهانی خارج از مسابقه فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» نمودی کامل داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مراسم افتتاحیه همچنین از سیگورنی ویور به پاس یک عمر دستاورد هنری تجلیل و شیر طلایی به او اهدا شد.

در روز دوم جشنواره نگاه‌ها به آنجلینا جولی بود که در نقش ماریا کالاس در فیلم «ماریا» ظاهر شده، که روایت پابلو لارین از داستان زندگی پررنج این خواننده اپرا است. این فیلم یکی از ۲۱ فیلمی است که برای کسب جایزه شیر طلایی رقابت می‌کند.

فیلم دیگری که همه منتظرش بوده‌اند فیلم روان‌شناختی دلهره‌آور سیاه «جوکر: جنون مشترک» است که دنباله فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس است که در سال ۲۰۱۹ جایزه جشنواره ونیز را از آن خود کرد.

این فیلم واکین فینیکس را به پرده نقره‌ای بازمی‌گرداند. فینیکس برای به تصویر کشیدن دلقکی شکست‌خورده که غرق بیماری روانی می‌شود جایزه اسکار گرفت و این بار با لیدی گاگا، در نقش همدست و معشوقه‌اش، هارلی کویین،  همراه است.

بیشتر از فرهنگ و هنر