اخراج نکونام قطعی شد؛ گزینه عجیب مالکان استقلال برای جانشینی

واسطه مذاکرات هلدینگ خلیج فارس با پتف، همان دلال بوسنیایی‌ است که زیلیکیچ و کیوسفسکی را به استقلال فروخت

جواد نکونام، سرمربی برکنار شده از استقلال تهران-وب‌سایت استقلال

مدیران هلدینگ خلیج فارس جواد نکونام را به سمت در خروجی باشگاه استقلال هدایت کردند تا در فاصله ۹ روز مانده به آغاز لیگ نخبگان آسیا اردوی آبی‌پوشان پایتخت در شرایط بحرانی قرار گیرد.

پس از شکست باورنکردنی استقلال مقابل تیم هم‌نام اهوازی و افزایش انتقاد هواداران از عملکرد فنی جواد نکونام، که با انتشار خبر مذاکره مالکان باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی همراه شد، جواد نکونام تلاش کرد تا با تغییر ناگهانی مواضعش و قول قاطعانه قهرمانی به هواداران، دست‌کم برای چند مسابقه آینده روی نیمکت استقلال ماندگار شود.

اما مصاحبه شب گذشته نکونام علیه فرشید سمیعی و مدیران هلدینگ خلیج فارس، نشان داد که نکونام نیز صحت اخباری را که می‌گویند گزینه خارجی و جانشین او در ساعت‌ها یا روزهای آینده وارد تهران می‌شود باور دارد و به همین دلیل جایگاهش را ازدست‌رفته می‌بیند.

جواد نکونام در دو سال گذشته هیچ‌گاه سرمربی محبوب هواداران و پیشکسوتان استقلال نبود، زیرا علاقه بیش از حد او به بازی‌های تدافعی و حفظ نتایج حداقلی، در کنار انواع حواشی و درگیری‌های دائمی او، باعث شد تا اردوهای این تیم پیوسته دچار بحران و درگیری باشد. از دست رفتن قهرمانی در هفته‌های آخر لیگ فصل گذشته نیز میزان محبوبیت نکونام میان هواداران را کاهش چشم‌گیری داد.

با این حال امیدهای هواداران به این بود که سرمربی تیمشان در فصل جاری، که هلدینگ خلیج فارس تمامی بازیکنان مدنظر او را خریده است، دست از بهانه‌جویی‌های تکراری درباره کمبود بازیکن بردارد و استقلال با بهره بردن از ستارگان جدید به تیمی رویایی بدل شود، اما چنین تصوری خیال خام بود، زیرا نکونام از هفته دوم و پس از تساوی مقابل ملوان، در اقدامی عجیب به انتقاد و تمسخر فرشید سمیعی رو آورد و بازهم مدعی شد که «بازیکن نداریم» تا درنتیجه آخرین پل‌های پشت سرش را خراب کند.

سپس شکست مقابل استقلال خوزستان در اهواز و تجمع گروهی از هواداران مقابل ساختمان باشگاه برای برکناری نکونام، بهترین فرصت را در اختیار احمد شهریاری، رئيس هیئت‌مدیره استقلال، و فرشید سمیعی قرار داد تا با گزینه‌های مختلف ایرانی و خارجی برای جانشینی نکونام مذاکره کنند و حتی پول‌پاشی نکونام میان بوقچی‌های استقلال نیز کارساز نشد.

اکنون رسانه‌های ایران خبر می‌دهند که پس از جواب منفی فرهاد مجیدی به شهریاری و سمیعی، ایویلو پتف بلغارستانی به جدی‌ترین گزینه هدایت استقلال بدل شده و حتی بلیت سفر او به تهران نیز خریداری شده است. گزینه‌ای عجیب و تا حدی گمنام که به نظر می‌رسد با انتخاب او برای سرمربی‌گری، هیچ‌یک از هواداران این تیم پرطرفدار نمی‌توانند درمورد آینده درخشان تیم محبوبشان امیدوار باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پتف آخرین‌بار تجربه هدایت تیم یونورسیتاتئا در لیگ ضعیف رومانی را برعهده داشت و پیش از آن نیز در تیم‌های مختلفی ازجمله لودوگورتس بلغارستان، القادسیه عربستان و دینامو زاگرب کرواسی تجربه سرمربیگری دارد. بازخوانی کارنامه پتف نشان می‌دهد که این سرمربی ۴۹ ساله بهترین دوره فعالیتش را در تیم لودوگورتس پشت سر گذاشته است، چرا که همراه این تیم توانسته است سه بار قهرمان رقابت‌های باشگاهی در بلغارستان شود و دو دوره هم در جام حذفی این کشور مقام قهرمانی را به دست آورد. اما دیگر تجربیات مربیگری ایویلو پتف در سال‌های اخیر همراه با شکست و اخراج بوده است.

 علاوه بر این‌ها، این نکته که واسطه مذاکرات استقلال با پتف نماینده‌ای بوسنیایی‌ است، که زمینه انتقال زیلیکیچ و کیوسفسکی را به جمع آبی‌ها فراهم کرد، نگرانی‌های را افزایش داده است. زیرا زیلیکیچ و کیوسفسکی در تمرین‌های استقلال عملکردی بسیار ضعیف داشته‌اند و جذب این دو بازیکن، بدون نظر مثبت نکونام، موجب شده است تا گروهی از رسانه‌ها در ایران مدیران هلدینگ خلیج فارس را به دلالی و کسب سود از خرید بازیکنان خارجی گمنام متهم کنند.

با این حال، ایسنا نوشته است پتف پس از مذاکره با مسئولان هلدینگ و توافقات لازم وارد تهران می‌شود تا به احتمال فراوان در روزهای آینده مراسم معارفه او برگزار شود. تسنیم نیز تاکید کرده است: «ایویلو پِتِف، گزینه نهایی سرمربی‌گری استقلال، اواسط هفته جاری برای مذاکرات نهایی و عقد قرارداد وارد کشورمان می‌شود.»

بیشتر از فوتبال