رویارویی ترامپ و هریس یک برنده واضح داشت، اما تکلیف انتخابات یکسره نشده است

ترامپ هوادارانش را مخاطب قرار داد و حامیانش متوجه شدند که ای‌بی‌سی نیوز تا چه اندازه جانبدارانه عمل کرد

مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس با میزبانی شبکه ای‌بی‌سی نیوز برگزار شد که بسیار بحث‌برانگیز بوده است. داگ شوئن، تحلیلگر سیاسی و مشاور سابق بیل کلینتون، در دیدگاهی که در فاکس نیوز منتشر شده است می‌نویسد پیروز مناظره سه‌شنبه شب کامالا هریس بود زیرا دو مجری مناظره از ای‌بی‌سی نیوز به کمک او آمده بودند که احساس می‌کردند باید تقریبا تمام سخنان دونالد ترامپ را بررسی و تصحیح کنند.

شوئن در ادامه می‌نویسد: «گرچه به نظر من برنده مناظره به‌وضوح هریس بود، اما اصلا مشخص نیست که این مناظره، در این ۵۶ روزی که تا انتخابات باقی مانده است، تاثیری اساسی بر نتیجه انتخابات ۵ نوامبر خواهد داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نویسنده در ادامه توضیح می‌دهد به این علت چنین نظری دارد زیرا ترامپ سه‌شنبه شب مستقیم پایگاه هوادارانش را مخاطب قرار داد و حامیانش، مثل هر کس دیگری، متوجه شدند که ای‌بی‌سی نیوز تا چه اندازه جانبدارانه عمل کرد.

رای‌دهندگان همچنان از مسیری که کشور در پیش گرفته است، از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری، و معاونش، کامالا هریس، همچنان ناراضی‌اند و می‌دانند در مورد دو یا سه مسئله اصلی کشور‌ــ اقتصاد، مهاجرت، و قانون و نظم‌ــ به کدام نامزد اعتماد دارند.

نویسنده با اشاره به اینکه عملکرد هریس در مناظره سبب افزایش جزئی حمایت‌ها از او خواهد شد، می‌نویسد اما به‌ندرت پیش می‌آید که ورق انتخابات به‌سرعت و کاملا برگردد. ترامپ در مناظره با هریس همان نکاتی را مطرح کرد که در مناظره با بایدن گفته بود و اکثر رای‌دهندگان با ارزیابی او از وضعیت فعلی کشور موافق‌اند.

شوئن پیش‌بینی می‌کند که این آخرین مناظره میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود. او می‌نویسد محاسبه هریس ساده است: او ادعای پیروزی خواهد کرد، هوادارانش جسورتر خواهند شد، جریان کمک‌های مالی ادامه خواهد داشت، و هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهد به هیچ شکلی با رئیس‌جمهوری سابق دوباره درگیر شود.

کارزار انتخاباتی هریس ممکن است ادعا کند که خواستار برگزاری یک مناظره دیگر است، اما بی‌تردید تحت شرایطی که رئیس‌جمهوری سابق هرگز با آن موافقت نخواهد کرد. بعید است ترامپ موافقت کند که دوباره به شبکه ای‌بی‌سی نیوز بازگردد، چه رسد به ان‌بی‌سی یا سی‌بی‌اس، و احتمال نمی‌رود که هریس در فاکس نیوز حضور پیدا کند.

نویسنده مقاله در ادامه می‌افزاید ترس‌های بزرگ ترامپ سه‌شنبه شب تایید شد، مناظره به‌هیچ‌وجه منصفانه نبود. و در شرایطی که مناظره‌ای در فاکس نیوز برگزار نمی‌شود، بعید است که در هیچ شبکه تلویزیونی برخورد منصفانه‌ای با او بشود.

شوئن با اشاره به جاذبه منحصربه‌فرد ترامپ بدون رویارویی مستقیم با رقیبش، می‌نویسد او و مشاورانش احتمالا به این نتیجه خواهند رسید که با اجتناب از رویارویی مستقیم با هریس، عملکرد بسیار بهتری در ارتباط با رای‌دهندگان خواهند داشت. ترامپ احتمالا در همان مسیر کارزار انتخاباتی‌اش به مصاحبه‌ها و برگزاری تجمع‌ها ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر سیاسی در پایان می‌افزاید تردیدی نیست که بسیاری از افراد جناح چپ با استناد به عملکرد هریس، پایان رقابت انتخاباتی را اعلام خواهند کرد. اما این اقدامی اغراق‌آمیز خواهد بود. این مواجهه با معاون رئیس‌جمهوری و دو مجری ای‌بی‌اس نتیجه سیاسی مطلوبی برای ترامپ نداشت، با وجود این، با توجه به تجربیات گذشته، دست‌کم گرفتن او اشتباهی بزرگ خواهد بود.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه