شاهزاده رضا پهلوی: ایرانیان برای آزادی خودشان، خاورمیانه و جهان از یک رژیم شیطانی مبارزه می‌کنند

«ما باید فشار حداکثری را به جمهوری اسلامی بازگردانیم.»

شاهزاده رضا پهلوی، روز جمعه ۳۰ شهریور، در «اجلاس سالانه شورای اسرائیلی ـ آمریکایی» در هتل هیلتون واشینگتن سخنرانی کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در جریان این سخنرانی با اشاره به دومین سالگرد کشته شدن مهسا امینی و کشتار صدها معترض ایرانی و نیز قتل‌عام صدها غیرنظامی اسرائیلی در جریان حمله هفتم اکتبر حماس، جمهوری اسلامی را «که سکان خونین آن در دستان علی خامنه‌ای است» عامل آن دانست.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه گفت: «به ما اعتماد کنید وقتی می‌گوییم هیچ توافقی با چنین رژیمی و هیچ سازشی با نیروهای نیابتی آن ممکن نیست. زمان آن فرارسیده که بگوییم بس است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «مردم ایران موضعشان را به‌وضوح اعلام کرده‌اند. آن‌ها نه‌تنها برای آزادی خود، که برای آزاد کردن خاورمیانه و جهان از بلای این رژیم شیطانی مبارزه می‌کنند.»

شاهزاده رضا پهلوی سخنرانی‌اش را این طور ادامه داد: «ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی نیازمند برقراری یک کارزار هماهنگ‌اند. ملت ایران شریک شما هستند، نه مهره‌ شما. مهره‌ها مصرفی‌اند، اما مردم من نه. آنچه ما در این مشارکت نیاز داریم فراتر از پیگیری‌ها،‌ تجمعات و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی است. آنچه ما نیاز داریم یک کارزار هماهنگ مشترک است.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما باید فشار حداکثری را به جمهوری اسلامی بازگردانیم. ما نیاز به حمایت حداکثری از مردم ایران داریم و باید به‌شکل حداکثری روی برگرداندنِ وابستگان جمهوری اسلامی از آن را تسهیل کنیم تا بتوانیم به‌طور مسالمت‌آمیز از این دیکتاتوری جنایتکار به دموکراسی سکولار برسیم.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین گفت که مبارزه مردم ایران برای این امر، مستلزم همراهی جهانی است و «من اینجا هستم تا این مشارکت را ارائه دهم و به‌عنوان شریک در صلح دست دوستی به سوی شما دراز کنم.»

شاهزاده رضا پهلوی این گونه سخنرانی‌اش را پایان داد: «وقتی شیر و خورشید دوباره طلوع کند جهان طلوعی نو از صلح را خواهد دید.»

این سخنرانی در حالی انجام شد که هنگام سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی جمعیتی از ایرانیان مقابل سالن برگزاری اجلاس سالانه شورای اسرائیلی-آمریکایی تجمع کرده بودند و در حمایت از شاهزاده رضا پهلوی شعار می‌دادند.