شاهزاده رضا پهلوی در گفتگو با اسکای‌نیوز: فلسطینیان هم قربانی اقدام‌های جمهوری اسلامی‌اند

«تنها راه‌حل این است که بساط این رژیم برای همیشه برچیده شود و این کاری است که مردم ایران آن را انجام خواهند داد»

X: @PahlaviReza

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با اسکای‌نیوز عربی، ضمن تشریح خطوط کلی مبارزه مردم ایران برای آزادی و نقش مخرب حکومت علی خامنه‌ای در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان، بر لزوم براندازی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در این مصاحبه یادآور شد که تنش‌های کنونی در خاورمیانه نه به اراده و خواست مردم ایران که برآمده از سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی است. او دراین‌باره گفت: «تشدید تشنی که امروز شاهدیم، به‌هیچ‌وجه از مردم ایران نمایندگی نمی‌کند، بلکه عامل آن علی خامنه‌ای است که ملت ایران را به بهانه انتقام‌جویی در عمق چالش و بحران فروبرده است.»

او در ادامه، با اشاره به اینکه نه‌تنها مردم ایران که فلسطینی‌ها هم قربانی این سیاست‌ تخریبی جمهوری اسلامی شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که عواقب این تنش‌ها متوجه مردم ایران نشود و سپس افزود: «مسئولیت این بحران بر عهده رژیم است. ما امیدواریم در نهایت به یک راه‌حلی دست یابیم که بساط این رژیم را که نه‌تنها عامل اصلی همه مشکلات مردم ایران است، بلکه تمامی کشورهای منطقه و جهان را با چالش مواجه کرده است، برچیند.»

شاهزاده رضا پهلوی سپس، به بحران‌های کنونی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «رژیم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری دستخوش چندپارچگی و اختلاف شده است. خامنه‌ای که به‌عنوان ستون اصلی خیمه رژیم محسوب می‌شود، از هر طرف با افراد مافیایی احاطه شده است. به نظر من آن‌ها با بحران دوره انتقالی و اینکه چه کسی جانشین خامنه‌ای می‌شود، مواجه شده‌اند. حتی پسر خامنه‌ای شایستگی جانشینی رهبر رژیم را ندارد. این کشمکش رژیم را دستخوش آشفتگی کرده است.»

در ادامه این مصاحبه، شاهزاده رضا پهلوی به موضوع مبارزات ادامه‌دار مردم ایران با جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: «اعتراض‌های مردمی و کارزارهای نافرمانی مدنی که در چند سال اخیر شدت گرفته‌اند، بیانگر این واقعیت‌اند که مردم ایران از وضعیت جاری خسته شده‌اند. افزون بر این، میلیاردها دلار برای کمک به حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی، حوثی‌ها و سایر نیروهای نیابتی رژیم در منطقه هزینه می‌شود تا خامنه‌ای با استفاده از دارایی‌ها و امکانات مردم ایران، بر جهان مسلط شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بر لزوم تغییر رویکرد کشورهای خارجی از تعامل و چانه‌زنی با جمهوری اسلامی به همراهی با خواسته اکثریت مردم ایران، تاکید کرد و افزود: «حمایت مستقیم جامعه جهانی از مبارزه ملت ایران می‌تواند در فراهم کردن فرصت برای تغییر رژیم موثر واقع شود، به‌ویژه اینکه مبارزه مردم ایران تاکنون از حمایت جامعه جهانی برخوردار نبوده است. اگر به دنبال حل چالش‌ها و مشکلات پیش رو هستیم، باید بپذیریم که در سایه تداوم رژیم جمهوری اسلامی، هیچ مشکلی قابل‌حل نیست. تنها راه‌حل این است که بساط این رژیم برای همیشه برچیده شود و این کاری است که مردم ایران آن را انجام خواهند داد. بنابراین، به جای مذاکره با رژیم کنونی باید به دنبال حمایت از مردم ایران باشیم.»

شاهزاده رضا پهلوی رویکرد آمریکا و کشورهای غربی در قبال جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته را اشتباه خواند و یادآور شد که آن‌ها به غلط فکر می‌کردند که می‌توانند با تعامل با این رژیم، رویکرد آن‌ را تغییر دهند.

او در ادامه، با برشمردن راهکارهایی که می‌توانند تامین‌کننده خواسته مردم ایران برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی باشد، افزود: «اگر به سناریویی که من توقع اجرا شدن آن را داشتم برگردیم، یعنی تشدید فشار، افزایش تحریم‌ها، هدف قرار دادن افرادی مشخص در داخل رژیم، معرفی سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی و حمایت مستقیم از مردم ایران در مبارزه با رژیم که می‌تواند در قالب اعتصاب‌های کارگران، برپایی تظاهرات در اعتراض به سانسور اینترنت و غیره انجام می‌شود، درمی‌یابیم که این اقدام‌ها به سود مردم ایران است نه به نفع رژیم. اگر جامعه جهانی به دنبال پایان دادن به این چالش باشد، باید به نکات یادشده اولویت بدهد.»