ماموریت دشوار سرمربی آفریقایی استقلال با بازیکنان نابلد نکونام

به نظر می‌رسد موسیمانه باید در نیم‌فصل خانه‌تکانی اساسی و بنیادینی در استقلال ترتیب بدهد

پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید باشگاه استقلال تهران-

وب‌سایت باشگاه الوحده

وضع ناگوار باشگاه استقلال تهران همچنان ادامه دارد و اعتراض هواداران به عملکرد مدیران هولدینگ خلیج‌فارس گسترش یافته است.

روز گذشته آبی‌پوشان مقابل دیدگان هوادارانشان، از ذوب‌آهنی که هفته گذشته چهار گل از آلومینیوم خورده بود سه گل دریافت کردند تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های چند فصل اخیرشان را رقم بزنند.

درنتیجه هواداران حاضر در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان علیه احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره، و فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه، شعار دادند و آن‌ها را «دلال» و «دشمن استقلال» نامیدند. شعارهایی که موجب شد شهریاری ۲۵ دقیقه مانده به پایان مسابقه ورزشگاه را ترک و سپس خبر انتخاب سرمربی جدید استقلالی‌ها را منتشر کند.

شب گذشته پیتسو موسیمانه، سرمربی ۶۰ ساله آفریقایی، برای سرمربی‌گری استقلال تهران معرفی شد. فردی که اگرچه پیش از این با باشگاه‌های ماملدوی ساندوانز آفریقای جنوبی و الاهلی مصر به افتخارات مهمی دست یافته و قهرمان قاره آفریقا شده بود، در سال‌های اخیر چندین ناکامی و اخراج پیاپی را در عربستان، امارات و آفریقای جنوبی تجربه کرد تا اکنون برای استقلالی‌ها به ضرب‌المثل هندوانه دربسته شبیه باشد.

باخت سنگین هشت بر صفر دربرابر النصر در لیگ عربستان یکی از ضعیف‌ترین عملکردها در کارنامه مربیگری موسیمانه در سال‌های اخیر است و ازقضا او باید سه‌شنبه هفته جاری نیز استقلالی‌ها را آماده دیداری سخت مقابل النصر در لیگ نخبگان آسیا کند.

از سوی دیگر، بازیکنان جذب‌شده از سوی جواد نکونام، سرمربی اخراجی استقلال تهران، در بازی‌های اخیر نشان داده‌اند که به هیچ وجه توانایی ارائه نمایش‌های جذاب و قابل دفاع ندارند و برخی از آنان در انجام ساده‌ترین وظایف یک فوتبالیست حرفه‌ای نیز ناتوان‌اند. بازیکنانی که همچنان با تغییر تاکتیک و جانشینی بختیاری‌زاده به‌جای نکونام هم چنگی به دل نمی‌زنند و این سوال مهم را برای هواداران استقلال ایجاد می‌کنند که نکونام با چه منطقی آن‌ها را انتخاب کرده است؟ ازجمله رامین رضاییان که به نظر می‌رسد تنها به هدف پیروزی در کل‌کل‌های رسانه‌ای و خوشحالی صفحات هواداری از تیم رقیب خریداری شد و پس از اشتباهات مهلک مقابل پرسپولیس و السد، برابر ذوب‌آهن نیز یک روز فاجعه‌بار را پشت سر گذاشت، یا سامان فلاح و سیلوا در قلب دفاع استقلال که اشتباهات مداومشان فریاد اعتراض هواداران را بلند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان دوم استقلال، که تنها ۱۰ میلیارد تومان برای اخذ رضایت‌نامه‌اش پرداخت شد، هم دیروز با اشتباه‌های واضح در صحنه‌های گل ذوب‌آهن، نشان داد که مانند حسین حسینی بداقبال‌ترین روزهای فوتبالی‌اش را می‌گذارند تا انتقادها درمورد بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بانان استقلال در چند فصل اخیر، به اوج برسد.

همچنین اندونگ، کاکوتا و بلانکو، سه بازیکن خارجی استقلال، در شرایطی به تشخیص جواد نکونام برای این باشگاه خریداری شدند که روز گذشته باز هم مشخص شد سطح فنی آنان به مراتب از بازیکنان جوان ایرانی پایین‌تر است و هیچ‌گونه کمکی به استقلال نمی‌کنند.

یا دیگر بازیکنانی مانند محمدحسین مرادمند، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی و آرمان رمضانی که به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از آنان در حد نام باشگاه بزرگی مانند استقلال باشند و درنتیجه پیتسو موسیمانه، با ادامه این وضعیت چاره‌ای نخواهد داشت تا در نیم‌فصل امسال دست به خانه‌تکانی اساسی و خرید چند بازیکن جدید بزند.

البته این اتفاق نیز وقتی رخ خواهد داد که سرمربی آفریقایی موفق شود تا حدودی وضعیت باشگاه را تا پایان نیم‌فصل سروسامان دهد و نتایج آبرومندانه‌ای را کسب کند، زیرا در صورت ادامه روند فعلی استقلال، ممکن است موسیمانه نیز مانند سهراب بختیاری‌زاده به قربانی بعدی تشخیص اشتباه جواد نکونام در بستن شاکله تیم بدل شود.

بیشتر از فوتبال