تیم کوک: اپل دیر وارد هوش مصنوعی شد، اما بهترین خواهد بود

مدیر اجرایی اپل با اشاره به ابزارهایی مانند خلاصه‌سازی ایمیل‌ها گفت که این به‌روزرسانی‌ها زندگی افراد را «به‌شدت متفاوت» خواهند کرد

تیم کوک- Apple Inc. via Getty Images

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، گفته که ممکن است این شرکت در زمینه فناوری‌های جدید هوش مصنوعی دیر وارد شده باشد، اما «بهترین» خواهد بود. 

این شرکت اوایل سال جاری در رویداد نرم‌افزاری خود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید با نام «اپل اینتلیجنس» (Apple Intelligence) را معرفی کرد. این ویژگی‌ها ابزارهای جدیدی برای خلاصه‌سازی ایمیل‌ها و نسخه‌ای بازطراحی‌شده و به‌روزرسانی‌شده از سیری (Siri) را شامل می‌شوند.

این ویژگی‌های جدید به مثابه پاسخی به پرسش‌های فزاینده در خصوص برنامه‌های اپل برای هوش مصنوعی در بحبوحه رشد فناوری‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی در نظر گرفته شده‌اند. اما این ویژگی‌ها خود نیز سوالاتی را به وجود آوردند. از جمله اینکه آیا اپل دیر اقدام کرده است و آیا می‌تواند به رقبای خود برسد یا نه.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خود اپل بر این باور است که در زمینه فناوری‌هایی مانند مدل‌های زبانی بزرگ، که زیربنای چت‌جی‌پی‌تی و تجربیات مشابه به شمار می‌روند، حدود دو سال از رقبا عقب است. زمانی که اپل ماه گذشته آیفون ۱۶ خود را معرفی کرد، به‌شدت به ویژگی‌های اپل اینتلیجنس تکیه کرد‌ــ اما این ابزارها هنوز به گوشی‌‌ها نرسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون کوک گفته است که سرعت اپل در ارائه این ویژگی‌ها مهم نیست‌‌ــ بلکه کیفیت آن‌ها اهمیت دارد. او در مصاحبه‌ای با وال‌‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که هدف شرکت این نیست که نخستین باشد، بلکه این است که بهترین باشد.

او گفت: «اگر قرار باشد تنها یکی از این دو را انجام دهیم، هیچ تردیدی در اینجا وجود ندارد. اگر با ۱۰۰ نفر صحبت کنید، ۱۰۰ نفرشان به شما خواهند گفت: موضوع این است که بهترین باشیم.»

کوک گفت که برخی به‌روزرسانی‌های پیش‌ رو کمک خواهند کرد تا نشان دهند اپل می‌تواند بهترین باشد. او با اشاره به ابزارهایی مانند خلاصه‌سازی ایمیل‌ها گفت که این به‌روزرسانی‌ها زندگی افراد را «به‌شدت متفاوت» خواهند کرد.

او گفت: «فکر می‌کنم وقتی به گذشته نگاه کنیم، این دوره‌ای موقت خواهد بود که شما را وارد یک مسیر فناوری متفاوت کرده است.»

کوک همچنین اشاره کرد که کار اپل روی واقعیت افزوده نیز به همین شکل پیش خواهد رفت. او با اذعان به اینکه هدست «اپل ویژن پرو» ( Apple Vision Pro) همچنان محصولی خاص و ویژه است، گفت که اپل هنوز در مراحل اولیه این محصول است، اما قصد رشد دارد.

او گفت: «این محصول با قیمت سه هزار و ۵۰۰ دلار، محصولی برای بازار انبوه نیست. در حال حاضر، این محصول برای علاقه‌مندانی است که زودتر از دیگران از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند. کسانی که می‌خواهند فناوری فردا را امروز داشته باشند‌ــ‌ این محصول برای آن‌ها است. خوشبختانه افراد کافی در این دسته وجود دارند که این موضوع را هیجان‌انگیز می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی