نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی جریان راست در انتخابات پارلمانی فرانسه است

پیش‌بینی شده است که بین  ۲۳۵ تا ۲۸۰ کرسی پارلمان به حزب اجتماع ملی و متحدانش می‌رسد

در پی انحلال پارلمان فرانسه و در حالی که این کشور برای انتخابات پارلمانی زودهنگام آماده می‌شود، نظرسنجی‌ها حاکی پیشتازی حزب راست‌گرای مارین لوپن، «اجتماع ملی»، است.

به گزارش رویترز، طبق سه نظرسنجی که نتایج آن‌ها روز پنجشنبه منتشر شد، حزب اجتماع ملی از حزب میانه‌رو امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، و حزب چپ‌گرای «جبهه مردمی» پیشی گرفته است.

نظرسنجی موسسه آی‌اف‌او‌پ برای گروه رسانه‌ای تی‌اف‌۱ و لوفیگارو حاکی از آن است که حزب اجتماع ملی ۳۴ درصد آرا را کسب خواهد کرد، در حالی که حزب جبهه مردمی ۲۹ درصد و ائتلاف «باهم» به رهبری حزب «رنسانس» مکرون ۲۲ درصد آرا را به دست خواهند آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی دیگری که موسسه هریس اینتراکتیو‌ــ برای رادیو تی‌آر‌ال، شبکه ام‌۶ تی‌وی و مجله چلنجز ــ انجام داده است حزب اجتماع ملی را با ۳۳ درصد پیشتاز اعلام کرد، در حالی که جریان چپ ۲۶ درصد و اردوگاه مکرون ۲۱ درصد آرا را کسب کرده بود.

سومین نظرسنجی را موسسه اوپینیون‌وی به‌نمایندگی از شبکه سی‌نیوز تی‌وی، رادیو اروپا ۱ و روزنامه دیمانش انجام داد و در این نظرسنجی نیز حزب اجتماع ملی با ۳۵ درصد آرا پیشتاز بود، جلوتر از جبهه مردمی که ۲۷ درصد و ائتلاف مکرون که ۲۰ درصد آرا را به دست آورده بود.  

البته این نظرسنجی‌ها در واقع پیش‌بینی مستقیم توازن قدرت در مجلس ملی بعدی فرانسه نیست، زیرا انتخابات در ۳۰ ژوئن و ۷ ژوییه به‌صورت رای اکثریت دو مرحله‌ای در هر منطقه برگزار می‌شود.

با وجود این، نظرسنجی هریس به‌صورت تقریبی پیش‌بینی کرده است که بین  ۲۳۵ تا ۲۸۰ کرسی به حزب اجتماع ملی و متحدانش می‌رسد که کمتر از ۲۸۹ کرسی لازم برای کسب اکثریت قاطع است اما این حزب را به بزرگ‌ترین گروه در پارلمان تبدیل می‌کند.

بیشتر از جهان