ماراتنی ۴۸ ساعته برای جبران یک خرابکاری ۹۰ دقیقه‌ای؛ پس از مناظره در اردوگاه بایدن چه گذشت؟

تلاش برای جلوگیری از ریزش دموکرات‌ها از بدنه کارزار انتخاباتی بایدن پیش از اتمام مناظره آغاز شد

در نخستین ساعات صبح جمعه، که مدت زیادی از خروج جو بایدن از صحنه مناظره فاجعه‌بار با دونالد ترامپ نگذشته بود، جن اومالی دیلن، رئیس کارزار انتخاباتی بایدن، در تماس‌های خصوصی با حامیان برجسته تایید کرد که شب مناظره خوب پیش نرفت، اما از آن‌ها خواست واکنش شدیدی نشان ندهند.

به گزارش نیویورک تایمز، به نقل از منبعی آگاه، ساعاتی بعد دستیاران ارشد کاخ سفید پای تلفن بودند و جف زینتس، رئیس دفتر بایدن، با چاک شومر، رهبر دموکرات سنا، تماس گرفت تا وضعیت را بررسی کند. کارزار انتخاباتی بایدن آن بعدازظهر تماس هفتگی با کارکنان را به یک گفت‌و‌گوی مجازی انگیزشی تبدیل کرده بود تا هرگونه شک و تردیدی را که به دفترهای ستاد انتخاباتی در ویلمینگتون، دلاور و سایر مناطق راه یافته بود از بین ببرد.

در چهل‌و‌هشت ساعت پس از مناظره، کارزاری در دل کارزار انتخاباتی به راه افتاد تا نامزدی بایدن را که ناگهان متزلزل شد نجات دهد، تلاشی چندروزه برای کنترل میزان خسارات تا قانون‌گذاران دموکرات، نمایندگان، فعالان و کمک‌کنندگان را که همگی مضطرب شده بودند وادار کنند کنار رئیس‌جمهوری و نامزد احتمالی حزب بایستند.

پس از مناظره، کارزار بایدن در یک بازه زمانی کوتاه پرتکاپو هفت رویداد انتخاباتی در چهار ایالت برگزار کرد، و بایدن همراه خانواده‌اش در کمپ دیوید به سر می‌برد.

در حال حاضر، شکاف میان فعال‌ترین حامیان حزب و رای‌دهندگان، که بیش از یک سال است در مورد صلاحیت بایدن ۸۱ ساله برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند، همچنان باقی است. برخی دموکرات‌ها خود را برای افت محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها پس از عملکردش در مناظره آماده می‌کنند که به گفته آن‌ها، ممکن است دوباره به درخواست‌ها برای کنار گذاشتن بایدن از نامزدی حزب در انتخابات دامن بزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته نیویورک تایمز، تلاش‌های همه‌جانبه از ویلمینگتون تا واشینگتن نشان‌دهنده عمق آسیبی بود که بایدن ظرف فقط ۹۰ دقیقه به کارزار انتخاباتی‌اش زد. کارزار او آماج انتقاد قرار گرفته است و این موج فعالیت حاکی از آن است که پیامدهای مناظره به بحرانی واقعی تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد تلاش‌ها در کاهش موج درخواست دموکرات‌های برجسته برای کناره‌گیری بایدن موفقیت‌آمیز بود. بایدن نیز به‌نوبه خود در رویدادهای کارزار انتخاباتی‌اش میکروفون به دست گرفت و به حامیان و کمک‌کنندگان مالی گفت که می‌داند در مناظره شکست خورده است. او بارها سعی کرد تمرکز را به عملکرد دونالد ترامپ بازگرداند. بایدن روز شنبه در ایست همپتون خطاب به گروهی از کمک‌کنندگان گفت: «من شب خوبی نداشتم. اما او هم شب خوبی نداشت.»

قالب کردن «فرزندی که به میدان بازمی‌گردد»

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی، شنبه در خانه‌اش میزبان شامی خصوصی برای جمع‌آوری کمک‌ به کارزار بایدن بود. او در این رویداد که ۳.۷ میلیون دلار کمک جمع‌آوری شد، بایدن را فرزند آمریکا خواند که دوباره به میدان بازمی‌گردد.

در حالی که برخی دموکرات‌ها در پیامک‌های خصوصی و گفت‌و‌گوهای پنهانی در فکر راه‌هایی برای معرفی نامزدی دیگر بودند، مقام‌های ارشد بایدن تقریبا به همه گفتند که هیچ جایگزین مناسب دیگری وجود ندارد و دموکرات‌‌ها باید بر خطر ترامپ متمرکز بمانند.

در یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور اوباما که عصر جمعه در نیویورک برگزار شد، برخی حاضران مشاوران بایدن را مقصر این فاجعه دانستند. در حالی که اوباما سعی داشت کمک‌کنندگان را آرام کند، آن‌ها مشغول بحث درباره سرمقاله هیئت تحریریه نیویورک تایمز بودند که خواستار کناره‌گیری بایدن شده بود.

چند مشاور بایدن گفتند مناظره دوم، که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، باید همچنان برگزار شود و رئیس‌جمهوری باید بر اثبات خود مقابل ترامپ تمرکز کند، نه توضیح برنامه کامل بایدن.

۲۴ ساعت نخست

تلاش برای جلوگیری از ریزش دموکرات‌ها از بدنه کارزار انتخاباتی بایدن پیش از اتمام مناظره آغاز شد. اتاق‌های جنگ کارزار انتخاباتی در ویلمینگتون و آتلانتا تشکیل شد و شروع به ارسال پیام به خبرنگاران کردند از جمله اینکه بایدن قصد خروج از رقابت انتخاباتی را ندارد.

بایدن در کارولینای شمالی در تجمعی سخنانش را با تایید مسئله سن و محدودیت‌هایش به پایان رساند. او گفت: «من به‌راحتی گذشته راه نمی‌روم. به‌روانی گذشته صحبت نمی‌‌کنم. اگر از ته قلب و با تمام وجودم باور نداشتم که می‌توانم از پس انجام این کار برآیم، دوباره نامزد نمی‌شدم.»

کارزار انتخاباتی بایدن ساعت ۱۴:۳۶ روز جمعه یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها را دریافت کرد، پیامی که اوباما در رسانه‌‌‌های اجتماعی نوشت: «شب‌های بد مناظره پیش می‌آید. به من اعتماد کنید، من می‌دانم.»

شب خوبی نداشتم

تیم عملیاتی بایدن طی شنبه و یکشنبه مشتاق بود تصویر حزبی متحد را به نمایش بگذارد.

بایدن در همپتونز در رویدادی دیگر برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی در خانه بری روزنستاین میلیاردر، گفت: «من نگرانی‌ها در مورد مناظره را درک می‌کنم‌ــ می‌فهمم. شب خوبی نداشتم.»

او در مسیر خانه روزنستاین، از کنار مردمی گذشت که پلاکاردهایی با مضمون «لطفا به‌خاطر آمریکا کنار بکش» و «ما دوستت داریم اما وقتش رسیده است» در دست داشتند.

عصر شنبه، اومالی دیلن یادداشتی نوشت و «طبقه واشینگتن» را متهم کرد که بایدن را کنار گذاشته‌اند. او نوشت: «اگر در هفته‌های آتی تغییراتی در نظرسنجی‌‌ها ببینیم، این اولین بار نخواهد بود که روایت‌های رسانه‌ای اغراق‌آمیز باعث افت موقت نظرسنجی‌ها شده است.»

او هیچ اشاره‌ای به بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی نکرد که عملکرد ناامیدکننده باید را به‌صورت زنده تماشا کردند.