دستیار اول نکونام هم برکنار شد؛ انتخاب گزینه موقت جانشینی در ساعات آتی

استقلال با این حجم از حواشی و بلاتکلیفی نمی‌تواند امیدی به لیگ نخبگان یا حتی لیگ داخلی داشته باشد

جواد نکونام، فرشید سمیعی و گزینه‌های جانشینی نکونام در استقلال- تصویر ترکیبی ایندیپندنت فارسی

یکی از مدیران باشگاه استقلال تهران، روز یکشنبه ۱۸ شهریور در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که به دلیل طولانی‌شدن روند مذاکرات مدیرعامل این باشگاه با گزینه‌های خارجی، قرار است تا ساعات آینده یک سرمربی موقت ایرانی به‌جای جواد نکونام انتخاب شود.

این درحالی است که فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال تهران که در روزهای گذشته مورد انتقاد صریح نکونام قرار گرفته است، امروز قراردادهای ایمان سلیمی، مدافع محبوب جواد نکونام و حمیدرضا رجبی، دستیار اول سرمربی آبی‌پوشان را به شکل یک‌طرفه فسخ کرد تا آخرین گام‌ها برای اخراج نکونام را بردارد.

منبع مطلع ایندیپندنت فارسی در باشگاه بحران‌زده استقلال تهران می‌گوید: «فرشید سمیعی و احمد شهریاری از دیروز با سهراب بختیاری‌زاده، مجید نامجو مطلق و خسرو حیدری، ۳ پیشکسوت استقلال مذاکره کرده‌اند که یکی از آنان تا زمان انتخاب گزینه مناسب خارجی برای نیمکت استقلال، به‌طور موقت هدایت تیم را در لیگ نخبگان و لیگ داخلی برعهده بگیرد و پس از انتخاب سرمربی خارجی نیز او را به‌عنوان دستیار آن سرمربی انتخاب کنند.»

او همچنین افزود از آن‌جایی که هواداران استقلال در روزهای گذشته به گزینه بلغارستانی یا ساپینتوی پرتغالی برای جانشینی نکونام اعتراض کردند، مدیران هلدینگ خلیج‌فارس هم در تلاش‌اند که در فرصت مناسب با یکی از سرمربی‌های کارنامه‌دار و بیکار خارجی به توافق برسند تا اعتراض‌ها پایان یابد. همچنین از آن‌جایی که نکونام در ۲ روز گذشته ۲ مصاحبه مفصل و جنجالی علیه مدیران هلدینگ خلیج فارس و فرشید سمیعی انجام داده است، مالکان استقلال در تلاش‌اند تا هرچه زودتر حکم برکناری نکونام را صادر کنند.

سهراب بختیاری‌زاده از بازیکنان پرافتخار و باسابقه استقلال در سال‌های گذشته محسوب می‌شود که سابقه همکاری با احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد، مجید نامجومطلق پیش از این دستیار سرمربی بودن در استقلال و هدایت موقت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است و خسرو حیدری نیز به‌عنوان کاپیتان سابق استقلال، پیش از این در جایگاه دستیار ریکاردو ساپینتو فعالیت می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم پرطرفدار تهرانی با وجود جذب ستاره‌های مختلف ایرانی و خارجی، در ۳ بازی ابتدایی فصل جدید لیگ برتر عملکردی دور از انتظار و ضعیف را از خود به‌جا گذاشت تا شمار زیادی از هواداران و پیشکسوتان استقلال در روزهای اخیر، با انتقاد از نحوه بازی تدافعی و نبود برنامه و تاکتیک مناسب در تیم، خواستار برکناری فوری جواد نکونام شوند.

از طرفی عملکرد بحث‌برانگیز مدیران هلدینگ خلیج فارس در جذب ۲ بازیکن بی‌کیفیت بوسنیایی نیز باعث شده است تا شماری از هواداران آبی‌ها، مدیرانی همچون شهریاری و سمیعی را متهم به دلالی با هدف رسیدن به سود شخصی کنند.

در تازه‌ترین اقدامات عجیب سمیعی و شهریاری نیز رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که باشگاه استقلال قرارداد حمیدرضا رجبی را فسخ کرد تا بتواند با رعایت سقف بودجه، فهرست بازیکنان تیم خود را به ای‌اف‌سی ارسال کند. رجبی به‌عنوان دستیار اول نکونام در استقلال فعالیت می‌کرد و کنار گذاشتن او، معنایی جز تشویق نکونام به ارائه استعفای خودخواسته ندارد.

در همین حال ایمان سلیمی که فصل گذشته جزو مدافعان تاثیرگذار استقلال محسوب می‌شد و به تازگی با رهایی از بند مصدومیت به تمرینات گروهی استقلال برگشته بود هم از فهرست استقلال کنار گذاشته شد. فرشید سمیعی پیش از این برای حل مشکل سقف بودجه، اقدام به فسخ قرارداد بازیکنانی همچون میلاد محمدی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، منتظر محمد و سینا سعیدی‌فر نیز کرده بود.

این فسخ قراردادهای پیاپی موجب شد تا باشگاه پرسپولیس از فرشید طاهری، مدیر نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران به ‌اتهام همکاری با باشگاه استقلال در نقض قانون شکایت کند. خبر ورزشی نوشت: «از فسخ یک‌طرفه قرارداد باشگاه استقلال با بازیکنانی چون مهرداد محمدی و چند بازیکن دیگر، آن هم در هفته سوم مسابقات که کاملا ممنوع و غیرقانونی است گرفته، تا فسخ غیرقانونی دوباره چند عضو کادرفنی و ثبت قرارداد مجدد با مهرداد محمدی و به ثبت رساندن همان قرارداد در سازمان لیگ. باشگاه پرسپولیس تاکید دارد در شرایطی که هنوز وضعیت فسخ یک‌طرفه غیرموجه استقلالی‌ها مشخص نشده و این موضوع در کمیته تعیین وضعیت بررسی نشده است، چطور استقلال به همین راحتی باز هم با همان نفراتی که فسخ کرده‌اند، تمدید قرارداد می‌کند؛ آن هم با فسخ تعداد دیگری از نفرات مجموعه تیم!»

در نتیجه به نظر می‌رسد میلیون‌ها هواداران باشگاه استقلال حق دارند  بیش از گذشته نگران وضعیت مدیریتی و نیمکت فنی تیم خود باشند. مدیران حکومتی منصوب‌شده در باشگاه استقلال از کمترین تخصص در پایان دادن به حواشی تیم برخوردار نیستند و جواد نکونام نیز به‌عنوان پرحاشیه‌ترین مربی یک دهه اخیر فوتبال ایران، احتمالا تا ساعات آینده با تیم محبوب خود خداحافظی خواهد کرد تا استقلال دست‌کم تا چند بازی آینده و تا زمان هماهنگ‌شدن بازیکنان با سرمربی جدید، دچار خسارتی جبران‌ناپذیر شود.

بیشتر از فوتبال