سیر خام آکنه را درمان می‌کند؟

استفاده از سیر خام روی پوست می‌تواند به تحریک و حتی سوختگی‌های شیمیایی منجر شود که زخم‌های التهابی را به جا می‌گذارند

برخی کاربران تیک‌تاک از سیر برای درمان جوش صورت استفاده می‌کنندــ TikTok/xx24iv

کاربران تیک‌تاک به‌تازگی با یک ترفند زیبایی عجیب توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند؛ مالیدن سیر خام روی صورت برای درمان آکنه.

در این پلتفرم ویدیوهای متعددی از افراد مختلف که سیر خام را روی جوش‌هایشان می‌مالند، منتشر و در آن‌ها ادعا شده است که ایرادهای پوست را به‌سرعت برطرف می‌کند. با این حال کارشناسان پوست درباره به این روش هشدار داده‌‌اند و می‌گویند که ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، به پوست آسیب برساند.

دکتر کتاکی بهات، متخصص پوست از لندن، به مجله ووگ گفت که استفاده از سیر خام روی پوست می‌تواند به تحریک پوست و حتی سوختگی‌های شیمیایی (خوردگی) منجر شود و آثار پس‌التهابی (تغییرات رنگ یا بافت) به جا بگذارند. او تاکید کرد که این روش به‌ویژه برای افرادی که با آکنه‌های هورمونی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به هیچ وجه مناسب نیست و این نوع آکنه به درمان‌های دارویی نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک پست به نقل از دکتر شیرین ادریس، یک متخصص پوست دیگر، نوشت که مالیدن سیر نه‌تنها نمی‌تواند آکنه را درمان کند که به تحریک بیشتر نیز منجر می‌شود.

اگرچه مالیدن سیرخام روی پوست روش مناسبی برای مراقبت از آن نیست، کارشناسان تاکید می‌کنند که مصرف سیر به صورت خوراکی می‌تواند به سلامتی پوست کمک کند. امیلی انگلیش، متخصص تغذیه، به ووگ گفت که سیر منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین ب۶، سی، منگنز و سلنیوم است. ترکیبات سولفوری موجود در سیر هم خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارند و می‌توانند در سلامت کلی پوست موثر باشند.

انگلیش به افراد مبتلا به آکنه توصیه می‌کند یک رژیم غذایی سالم با گلیسمی پایین (غذاهایی که سطح قند خون را کندتر بالا می‌برند) و غنی از آنتی‌اکسیدان‌ داشته باشند و بر دریافت مواد مغذی مانند امگا۳، پروبیوتیک‌ها و روی تمرکز کنند.

از سوی دیگر، متخصصان پوست هشدار می‌دهند که هر فردی پیش از استفاده از هر روش موضعی باید با پزشک مشورت کند. دکتر بهات تاکید می‌کند که پوست افراد متفاوت است و استفاده هم‌زمان از محصولات مختلف ممکن است پوست را تحریک کند. او توصیه می‌کند افراد مبتلا به آکنه از محصولات غیرجوش‌زا و مناسب پوست‌های مستعد آکنه استفاده کنند و روندهای ساده مراقبت از پوست را پی بگیرند.

دکتر ادریس برای افرادی که به دنبال راهکارهای موضعی مناسب‌اند، استفاده از اسیدهای لایه‌بردار مانند اسید سالیسیلیک (BHA) را پیشنهاد می‌دهد که به پاکسازی منافذ و کاهش جوش‌های جدید کمک می‌کند. مواد فعال دیگر مانند بنزوئیل پراکسید هم می‌توانند در کاهش میزان باکتری‌های روی پوست موثر باشند.

بیشتر از مُد و زیبایی