بازداشت پنج شهروند بهائی در کرمان

فواد شاکر، شهرام فلاح، یکتا فلاح، بهنام پوراحمدی و پریدخت شجاعی، در پی یورش ماموران بازداشت شدند

ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل و خودروهای این شهروندان، برخی از وسایل شخصی آن‌ها را ضبط کردند - فرانیوز

نیروهای امنیتی‌، روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه، پنج شهروند بهائی ساکن کرمان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل و خودروهای این شهروندان، برخی از وسایل شخصی آن‌ها را ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، فواد شاکر، شهرام فلاح، یکتا فلاح، بهنام پوراحمدی و پریدخت شجاعی، در‌پی یورش ماموران بازداشت شدند. هرانا به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان بهائی، نوشت: «شامگاه گذشته نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل شهرام فلاح، او و مهمانانش را بازداشت کردند.»

منبع مطلع افزود: «ماموران ضمن تفتیش منزل آقای فلاح و خودروهای مهمانان او، برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه این شهروندان بهائی را ضبط کردند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که از اتهام‌های مطروحه و محل نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته نیز اعلام شد هوشیدر زارعی، شهروند بهائی ساکن شیراز، در شعبه یکم دادگاه انقلاب این شهر به شش سال حبس، پرداخت جزای نقدی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای او قابل‌اجرا است که محکومیتش تحت نظارت پابند الکترونیکی سپری خواهد شد.

بر اساس حکمی که روز دوشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۲، در شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی صادر و به هوشیدر زارعی ابلاغ شده است، او بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و بابت اتهام «تبلیغات فرقه‌ای به نفع گروه‌های مخالف نظام» به پنج سال حبس تعزیری تحت نظارت پابند الکترونیکی در محدوده هزار متری محل سکونت محکوم شده است.

هرانا به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند، نوشت: «همچنین هوشیدر زارعی در باب مجازات تکمیلی، به محرومیت از برخی حقوق اجتماعی به مدت پنج سال، منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شده است.»

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های این شهروند بهائی، ۲۴ خردادماه سال جاری، برگزار شده بود. نیروهای امنیتی‌، نهم اردیبهشت‌ماه، هوشیدر زارعی را در شیراز بازداشت کردند. او در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان عادل‌آباد آزاد شد.