مخالفت کامالا هریس با پیشنهاد ترامپ برای مناظره ۴ سپتامبر در فاکس‌نیوز

ترامپ مدعی شد که هریس اصالتا هندی است

کمپین انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد او حاضر نیست در مناظره انتخاباتی ۴ سپتامبر با دونالد ترامپ در فاکس‌نیوز حاضر شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۵ نوامبر، هفته گذشته پیشنهاد داده بود تا در تاریخ ۴ سپتامبر با کامالا هریس، معاون جو بایدن در فاکس‌نیوز مناظره کند، اما هریس می‌گوید به دلیل لغو مناظره ۱۰ سپتامبر در ای‌بی‌سی نیوز از سوی ترامپ، او نیز حاضر نیست در مناظره با رقیب انتخاباتی‌اش در تلویزیونی که متعلق به جمهوری‌خواهان است حاضر شود.

هریس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جالب است که چگونه هر زمان و مکانی را به یک زمان و فضای امن و خاص برای خودش تبدیل می‌کند.» به گزارش رویترز، اشاره نامزد دموکرات‌ها به سخنان پیشین ترامپ است که گفته بود حاضر است با هریس در هر زمان و هر مکانی مناظره کند.

اما نامزد جمهوری‌خواهان نیز در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشته بود: «من با فاکس‌نیوز برای مناظره با کامالا هریس در روز چهارشنبه چهارم سپتامبر به توافق رسیدم. پیش‌ از این مناظره‌ای با جو بایدن خواب‌آلود در شبکه ای‌بی‌سی برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل اینکه بایدن دیگر در رقابت انتخاباتی شرکت نمی‌کند، پس آن قرار قبلی لغو خواهد شد. ضمن آنکه من علیه آن شبکه (ای‌بی‌سی) درگیر دعوای حقوقی‌ام و در نتیجه تضاد منافع ایجاد می‌شود.»

در هر صورت حالا مایکل تایلر، سخنگوی کمپین انتخاباتی هریس مدعی شده است که «ترامپ ترسیده است» تا در ای‌بی‌سی با هریس مناظره کند و افزود که «او می‌خواهد مستقیما به فاکس‌نیوز برود تا این شبکه او را نجات دهد».

این درحالی است که روز گذشته، ترامپ در شبکه اجتماعی متعلق به خودش نوشته بود هریس «از انجام این مناظره می‌ترسد و باید ببینیم او را ۴ سپتامبر خواهیم دید، یا غایب خواهد بود».

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به توافق قبلی ترامپ و جو بایدن برای برگزاری مناظره دوم در تاریخ ۱۰ سپتامبر در شبکه ای‌بی‌سی، تاکید کرد: «من ۱۰ سپتامبر آن‌جا خواهم بود و امیدوارم ترامپ را هم آنجا ببینم.»

به گزارش رویترز، هر دو نامزد این انتخابات اکنون رویه‌ای تهاجمی علیه یکدیگر درپیش گرفته‌اند. ترامپ در گردهمایی شنبه‌شب میان هوادارانش در آتلانتا، به شخصیت هریس و سیاست‌هایی که او به عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ۴ سال گذشته اتخاذ کرده است، حمله کرد و همچنان به طرح پرسش‌هایی درباره هویت نژادی هریس ادامه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه هفته گذشته، ترامپ در گردهمایی سالانه روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در این کشور مدعی شد که کامالا هریس تا چند سال پیش خود را هندی‌تبار می‌دانست و اکنون ادعا می‌کند سیاه‌پوست است.

او گفت: «من خیلی وقت است که او را غیرمستقیم می‌شناسم. او همیشه هندی‌تبار بود و تنها خود را هندی‌تبار می‌دانست. من تا همین چند سال پیش که او ناگهان خود را سیاه‌پوست معرفی کرد، نمی‌دانستم سیاه‌پوست است. او اکنون می‌خواهد که به عنوان سیاه‌پوست شناخته شود. پس من نمی‌دانم که او هندی‌تبار است یا سیاه‌پوست. من برای هر دو احترام قائلم، اما ظاهرا او نیست. چون او کلا هندی‌تبار بود و ناگهان تغییر موضع داد و سیاه‌پوست شد.»

ترامپ همچنین در همان استادیومی که روز سه‌شنبه هریس در آن تجمع برگزار کرد، گفت: «۱۹ روش مختلف برای تلفظ نام کوچک هریس وجود دارد» و سپس او را «دیوانه» با «ضریب هوشی پایین» خطاب کرد. ساعاتی پس از آن نیز ویدیویی قدیمی از معاون جو بایدن در رسانه‌های اجتماعی پربازدید شد که در یک برنامه آشپزی، خود را هندی معرفی می‌کرد.

اما بعد از سخنرانی ترامپ، کمپین هریس بیانیه‌ای را صادر کرد که از سوی جف دانکن، معاون فرماندار جمهوری‌خواه در جورجیا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ و منتقد سرسخت ترامپ تنظیم شده بود. دانکن گفت: «اگر امشب توانستید تناقض‌ها و کینه‌توزی دونالد ترامپ را ببینید، حتما متوجه شدید که او به اتحاد ملی یا شعور رای‌دهندگانی که در این انتخابات تصمیم خواهند گرفت به چه کسی رای دهند، اهمیتی نمی دهد.»

به گزارش رویترز، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی بین هریس و ترامپ وجود دارد، اگرچه ترامپ تاکنون موفق شده است از یک مناظره انتخاباتی با نماینده دموکرات‌ها پیروز خارج شود.

در همین حال دیوید پلوف، مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که اخیرا به کمپین هریس ملحق شده است، در شبکه اجتماعی ایکس با کنایه به سن ترامپ نوشت: «او اکنون او فقط در پیله امن خودش راحت خواهد بود و به همین دلیل با حضور در فاکس‌نیوز می‌خواهد میزبان یک گردهمایی داخلی باشد و آن را مناظره بنامد. او فقط می‌تواند با کسی هم‌سن و سال خودش مناظره کند.»

ترامپ ۷۸ سال و کامالا هریس ۵۹ سال دارد و به نظر می‌رسد کنایه مشاور اوباما، شامل حال جو بایدن که از ترامپ مسن‌تر است و مناظره قبلی را به ترامپ واگذار کرده بود، نیز می‌شود.

بیشتر از جهان