پرسپولیس گاریدو چنگی به دل نمی‌زند؛ عزم نکونام برای صدرنشینی و اعاده حیثیت

امروز هواداران استقلال برای مشاهده هنرنمایی دو ستاره خارجی‌شان لحظه‌شماری می‌کنند

پوستر طراحی‌شده برای مسابقه روز دوم شهریور ۱۴۰۳ میان استقلال و ملوان- وب‌سایت استقلال

با نمایش تحسین‌برانگیز تراکتوری‌ها مقابل پرسپولیس، به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان برای تکرار قهرمانی‌شان در لیگ برتر ایران ماموریتی به‌مراتب سخت‌تر از فصل‌های گذشته دارند.

شاید اگر الکسی گندوز، خرید جدید و باکیفیت سرخ‌پوشان از الجزایر، در دروازه این تیم حضور نداشت، تراکتور شب گذشته موفق می‌شد در دیداری که در آن موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه پرسپولیس خلق کرد، به یک برد قاطع دست یابد. پرسپولیس در هفته گذشته میلاد محمدی را برای دفاع چپ جذب کرد، اما همچنان در خطوط هافبک دفاعی، هافبک طراح، وینگرها و خط حمله ضعف دارد و، علاوه بر لیگ، بی‌شک برای حضور در لیگ نخبگان آسیا هم دچار مشکل خواهد شد. همچنین تعویض‌های گاریدو و سبک بازی مورد پسند سرمربی اسپانیایی در دو بازی گذشته مورد انتقاد بسیاری از هواداران پرسپولیس بوده است.

اما از سوی دیگر، علاوه بر تراکتور آماده و پرستاره، که این روزها با تفکرات اسکوچیچ چشم‌نواز بازی می‌کند و شاید بیشترین بخت را برای رسیدن به قهرمانی لیگ داشته باشد، استقلال و سپاهان نیز در هفته اول لیگ با ارائه نمایش‌هایی نسبتا مقتدرانه نشان دادند که ستاره‌های جدیدشان توانایی تغییر نتیجه هر مسابقه‌ای را دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیران سپاهان در هفته گذشته با جذب انزونزی فرانسوی، نامدارترین ستاره خارجی حاضر در لیگ ایران، نشان دادند که به چیزی جز شکستن طلسم طولانی در رسیدن به عنوان قهرمانی فکر نمی‌کنند و جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان، امروز با بهره بردن از اندونگ و کاکوتا، دو ستاره خارجی، قصد دارد با کسب هر سه امتیاز مسابقه مقابل ملوان از همین حالا به صدر جدول رده‌بندی تکیه کند.

سرمربی پرحاشیه استقلال، که در روزهای اخیر هجمه‌ها و انتقادات زیادی را از زبان آتیلا حجازی و مهدی هاشمی‌نسب سرپرست و کمک‌مربی تیمش در فصل گذشته تحمل کرد، امروز از ساعت ۱۹:۳۰ به‌اجبار در ورزشگاه قزوین از ملوان بندرانزلی پذیرایی می‌کند.

دیداری دشوار برای استقلالی‌ها در مقابل ملوانی که به گربه سیاه آبی‌پوشان در لیگ ایران بدل شده است و اکنون با هدایت مازیار زارع با روحیه‌ای خوب به‌دلیل کسب سه امتیاز در دیدار هفته اول، قصد دارد بازهم از استقلال امتیاز بگیرد.

اما نکونام به‌دلیل بهره‌مندی از ستاره‌های باکیفیت و عملکرد خوب این تیم در فصل نقل و انتقالات، بی‌شک از بخت بیشتری برای برد در این مسابقه برخورد است.

نکونام درباره مسابقه امروز گفت: «دوست داشتیم از شرایط میزبانی استفاده کنیم و در حضور هواداران خودمان و در تهران به مصاف ملوان برویم، اما همان‌طور که هواداران خوب استقلال در جریان هستند، امکان میزبانی در تهران را نداشتیم و به همین دلیل باز هم مهمان مردم خوب قزوین هستیم. بیشترین نگرانی ما برای بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، شرایط جوی و باد شدیدی است که جریان بازی قبلی ما را تحت تاثیر قرار داد. ما قصد نداریم به‌راحتی امتیاز از دست بدهیم و به همین علت برای تک‌تک بازی‌ها برنامه‌ریزی کردیم تا دست پر از میدان خارج شویم. تیم ملوان بندرانزلی از تیم‌های خوب و جوان لیگ برتر است و آن‌ها نیز قطعا برای کسب امتیاز به میدان می‌آیند، اما فراموش نکنیم ما استقلال هستیم و هیچ تیمی را دست‌کم نخواهیم گرفت.»

با توجه به ناکامی مدیران استقلال در ثبت رسمی قرارداد با بلانکو، مهاجم آرژانتینی، به‌دلیل عبور از رقم سقف قراردادها و همچنین محرومیت انضباطی مهرداد محمدی، به نظر می‌رسد نکونام امروز با ترکیب حسینی، سیلوا، سهرابیان، زکی‌پور، رضاییان، اندونگ، چشمی، ماشاریپوف، کاکوتا، اسلامی رمضانی به مصاف قوی سفید انزلی خواهد رفت.

با توجه به آماده نبودن اغلب تیم‌های ایرانی در هفته‌های آغازین لیگ برتر و همچنین تقسیم امتیاز پرسپولیس و تراکتور در تبریز، نکونام قصد دارد تا بیشترین بهره را از این مسئله ببرد و با کسب حداکثر امتیاز در این هفته‌ها فاصله‌اش را با تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و سپاهان بیشتر کند. ضمن آنکه تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان با هدایت یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار را نیز باید در دسته تیم‌های قابل احترام و مدعی لیگ بیست‌وچهارم قرار داد.

بیشتر از فوتبال