پنجمین دوره جشنواره «موسم ریاض» از اکتبر آغاز می‌شود

در موسم ریاض ۲۰۲۴ یک «جام تنیس» هم برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین رویدادهای این برنامه سرگرمی، فرهنگی و ورزشی است

تصویری از برگزاری دومین دوره جشنواره موسم ریاض‌ــ AFP

سازمان سرگرمی عمومی عربستان سعودی (GEA) جزئیات پنجمین دوره برگزاری جشنواره «موسم ریاض» را که قرار است از اکتبر ۲۰۲۴ آغاز شود، اعلام کرد.

به گزارش العربیه، ترکی آل الشیخ، رئیس اداره سرگرمی عربستان سعودی، اعلام کرد که پنجمین جشنواره «موسم ریاض» شامل ۱۴ منطقه سرگرمی، برگزاری ۱۱ مسابقه قهرمانی جهانی و همچنین ۱۰ جشنواره و نمایشگاه خواهد بود.

او افزود که این دوره از جشنواره موسم ریاض در مساحتی بالغ بر ۷.۲ میلیون مترمربع برگزار می‌شود و در تازه‌ترین دوره این رویداد، چهار هزار و ۲۰۰ قرارداد برای حضور دو هزار و ۱۰۰ شرکت منعقد خواهد شد که حدود ۹۵ درصد آن‌ها شرکت‌های محلی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکی آل الشیخ گفت که برای برگزاری رویداد موسم ریاض با مساحت بیش از ۹ هزار متر مربع و با ظرفیت حدود هشت هزار نفر منطقه جدیدی در نظر گرفته خواهد شد؛ محلی که میزبان هفت رویداد است.

این مقام عربستان سعودی همچنین خاطرنشان کرد که در موسم ریاض ۲۰۲۴ یک «جام تنیس» هم برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین رویدادهای این برنامه سرگرمی، فرهنگی و ورزشی است.

در رویداد پنجم موسم ریاض راه‌اندازی منطقه جدیدی به نام «باند بلوار» هم پیش‌بینی شده که با مشارکت خطوط هوایی عربستان سعودی توسعه یافته و مدل‌های هواپیماهای قدیمی و بدون استفاده را تغییر کاربری داده است. باند بلوار به صورت سه منطقه با ظرفیت ۹ هزار نفر در ۱۴۰ هزار مترمربع خواهد بود.

سازمان سرگرمی عمومی عربستان سعودی همچنین ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود تجربه کاربران برای موسم ریاض امسال اعلام کرد، از جمله یک فروشگاه آنلاین فراگیر و بهبود فرایند خرید بلیت.

جشنواره موسم ریاض نخستین‌بار از ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد و بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن بازدید کردند. این جشنواره رویدادی است که هدف آن معرفی مفاهیم جدید در دنیای سرگرمی است؛ جشنواره‌ای پر از نور و رنگ که ریاض را به‌عنوان یکی از برترین مقصد جهانی برای جویندگان سرگرمی‌های متنوع مطرح کرده است.

برگزاری چهار دوره موفق این رویداد که با هدف توسعه گردشگری در عربستان سعودی برگزار می‌شود، توانسته است ریاض را به یک پایگاه مهم در زمینه سرگرمی تبدیل کند. در این جشنواره برنامه‌های مختلفی تدارک دیده می‌شود؛ از جمله برنامه‌های موسیقی، برپایی رستوران‌های محلی و ملی و سایر جاذبه‌های فرهنگی و هنری برای کسانی که به دنبال کشف گزینه‌های سرگرمی منحصربه‌فردند.

بیشتر از فرهنگ و هنر