متا برای تشخیص افراد واقعی از هوش مصنوعی چهره کاربران را اسکن می‌کند

متا اعلام کرد که از این فناوری به‌عنوان روشی جدید برای شناسایی تبلیغاتی که تایید افراد مشهور را جعل کرده‌اند استفاده می‌کند

تصویر تزئینی از اسکن چشم-با استفاده از کانوا

متا از فناوری تشخیص چهره استفاده خواهد کرد تا به افراد کمک کند بررسی کند آیا از تصویر آن‌ها در کلاهبرداری‌ها استفاده شده است یا خیر.

این فناوری جدید تلاشی است برای مقابله با تبلیغات «طعمه‌سازی افراد مشهور»، که به‌دروغ از تصویر افراد برای کلاهبرداری و سایر محتواهای گمراه‌کننده و مخرب استفاده می‌کنند.

این ابزار تصاویر افراد را با تصاویر موجود در صفحات فیسبوک و اینستاگرامشان مقایسه می‌کند، و با استفاده از این تصاویر به صاحبان واقعی امکان کنترل حساب‌های کاربری‌شان را می‌دهد.

بنا بر اعلام متا، این قابلیت در دست آزمایش جهانی است. اما فعلا در بریتانیا یا اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد و متا اعلام کرد که در مورد نحوه ارائه [این قابلیت در بریتانیا و اتحادیه اروپا] در حال مذاکره با نهادهای نظارتی است.

در این سیستم جدید، وقتی فناوری‌های فعلی متا پستی را که به نظر می‌رسد کلاهبرداری است شناسایی می‌کنند و حاوی تصویر چهره‌ای سرشناس «در معرض خطر طعمه‌سازی افراد مشهور» است، از فناوری تشخیص چهره استفاده خواهد کرد تا چهره‌های موجود در تبلیغ را با تصاویر پروفایل فیسبوک و اینستاگرام آن چهره سرشناس مقایسه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت اعلام کرد: «اگر ما مطابقت را تایید کنیم و آن تبلیغ کلاهبرداری باشد، آن را مسدود خواهیم کرد.»

«ما هرگونه داده چهره‌ای که از تبلیغات برای این یک بار مقایسه تولید شده باشد بلافاصله حذف می‌کنیم، صرف‌نظر از اینکه سیستم ما مطابقتی پیدا کند یا نه، و از آن برای هیچ هدف دیگری استفاده نمی‌کنیم.»

متا اعلام کرد که آزمایش اولیه این طرح با «گروه کوچکی از افراد مشهور و چهره‌های سرشناس» انجام شد و در زمینه «افزایش سرعت و کارایی» شناسایی و حذف این نوع تبلیغ‌های کلاهبرداری «نتایج امیدوارکننده‌ای» داشته است.

این شرکت در ادامه افزود که در هفته‌های آتی، اطلاع‌رسانی به گروه بزرگ‌تری از افراد را که از آن‌ها در تبلیغ‌های کلاهبرداری استفاده شده است آغاز خواهد کرد و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که در این طرح جدید ثبت‌نام خواهند شد‌ــ و به آن‌ها امکان خواهد داد تا در صورت تمایل، از این طرح انصراف دهند.

متا در خبری دیگر نیز اعلام کرده است که در حال آزمایش استفاده از تشخیص چهره و ویدیوهای سلفی به‌عنوان روشی برای احراز هویت افراد و بازپس‌گیری دسترسی‌ به حسابی است که در معرض خطر [هک] قرار گرفته بود.

سپس، ویدیو با تصویر پروفایل حساب کاربری که سعی در دسترسی به صفحه دارد مقایسه خواهد شد.

مونیکا بیکرت، معاون سیاست محتوای متا، گفت: «کلاهبرداران پیگیرند و مدام شگردهایشان را تغییر می‌دهند تا از شناسایی بگریزند.

«ما نیز به همان اندازه مصمم هستیم تا از آن‌ها جلوتر باشیم و به ساخت و آزمایش پدافندهای فناوری جدید برای تقویت قابلیت‌های شناسایی و اجرای قوانین ادامه خواهیم داد.

«ما این اقدام‌ها را از طریق فرایند دقیق و دشوار بررسی خطر و حریم خصوصی ارزیابی کرده‌ایم و تدابیر حفاظتی مهمی ایجاد کرده‌ایم، مانند اعلان‌هایی برای آموزش افراد در مورد نحوه عملکرد این سیستم‌، ارائه کنترل و اختیار به کاربران و اطمینان از اینکه داده‌های چهره افراد به‌محض اینکه دیگر به آن‌ها نیاز نباشد حذف شود.

«ما می‌خواهیم به حفاظت از افراد و حساب‌های کاربری‌شان کمک کنیم و در حالی که ماهیت تقابل‌آمیز این فضا به این معنی است که همیشه همه چیز را درست و دقیق انجام نخواهیم داد، معتقدیم که فناوری تشخیص چهره می‌تواند کمک کند که سریع‌تر، دقیق‌تر و موثرتر عمل کنیم.

«ما به بحث و گفت‌و‌گو با نهادهای نظارتی، سیاست‌گذاران و سایر کارشناسان در مورد سرمایه‌گذاری‌های جاری و مداوممان در این حوزه ادامه خواهیم داد.»

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی