جزئیات بیشتر از متهم به تلاش برای ترور ترامپ؛ حامی دمکرات‌ها و با سابقه حضور در جنگ اوکراین

به گزارش اسوشیتدپرس، رایان وسلی روث در سال ۲۰۰۲ به تلاش برای تولید سلاح کشتار جمعی متهم شده بود

تصویر رایان وسلی روث و محل بازداشت او در کنار اتوبان-https://x.com/nypost

رایان وسلی روث که در ارتباط با تلاش برای دونالد ترامپ در حال فرار بازداشت شده است، در سال ۲۰۲۲ در جنگ روسیه و اوکراین شرکت کرده بود و از سال ۲۰۱۹، ۱۹ بار به کارزار انتخاباتی دمکرات‌ها کمک کرده است.

به گزارش نیوزویک، این مرد ۵۸ ساله که در رشته کشاورزی تحصیل کرده و در هاوایی زندگی می‌کرد، پیش‌تر در عرصه ساخت و ساز در کارولینای شمالی فعال بود و هشت بار سابقه بازداشت دارد.

او پیش‌تر در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز به تلاش برای جذب سربازان افغان برای جنگ در اوکراین اشاره کرده بود. او به این روزنامه آمریکایی گفته بود که در سال ۲۰۲۲ همزمان با حمله روسیه به اوکراین چند ماه را در اوکراین سپری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سمافور در مارس ۲۰۲۳ گزارش داده بود که روث رئیس مرکز داوطلبانه‌ای در اوکراین است که به داوطلبان برای کمک‌های بشردوستانه در اوکراین کمک می‌کند.

ترامپ از جمله منتقدان سرسخت تامین سلاح برای اوکراین است و وعده داده که مساله جنگ روسیه و اوکراین را به سرعت حل می‌کند.

به گزارش اسوشیتدپرس، روث در سال ۲۰۰۲ به تلاش برای تولید سلاح کشتار جمعی متهم شده بود. گزارش دیگری هم در دسامبر ۲۰۰۲ درباره دستگیری مردی با نام مشابه پس از درگیری سه ساعته با پلیس منتشر شده است.

دونالد ترامپ ظهر یکشنبه در حال بازی در باشگاه گلف ترامپ در فلوریدا بود. حدود ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر، رایان وسلی روث در فاصله نزدیکی از محلی که ترامپ ایستاده بود دیده شد. او سلاحی را به داخل محوطه نشانه گرفته بود و پس از آن تعقیب و گریز آغاز شد.

به گزارش پلیس، رایان وسلی روث پس از مواجه شدن با ماموران، سلاح ای‌کی۴۷ را به همراه دو کوله پشتی و یک دوربین در محل رها کرد و به سمت خودروی نیسان خود فرار کرد. او سعی کرد از تعقیب پلیس بگریزد اما در نهایت بازداشت شد.

این دومین تلاش برای ترور ترامپ پس از تیراندازی ۱۳ ژوییه به ترامپ در جریان سخنرانی او در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا است.